Bjarnemann Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Har bestemt meg for å bytte ut skolepcen min, og har med stor interesse sett på Asus Eee 901, og MSI Wind (Og nå Aspire One med 1 gb minne og hardisk). I og med at jeg ikke stiller store krav til ytelse (internett, msn, mail og Office) ser disse pcene omtrent perfekte ut. Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken av de jeg skal kjøpe. Råd og erfaringer tas imot med stor takk:) Endret 4. august 2008 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Brunebriller44533 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) ............. Endret 11. mars 2014 av linuxbox Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Hva med å bruke søk funksjonene, eller scrolle litt lenger ned for å finne en tråd som inneholder den informasjon du søker etter? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=988611 Takk, har lest mye på forumet fra før, og googlet mye, men alikevel ikke funnet relevant info. Hva med å gå for noe midt i mellom Acer Aspire One. Den har angivelig også det beste tastaturet, og det burde vel veie tungt til ditt bruksområde. I tillegg er den på lager hos flere nettbutikker. F.eks til 2544 hos Amentio. Takker for svar. Tror egentlig Acer er utelukket, pga lite minne, og skal man ha den med linux (hvilket jeg vil) suger den:P Lenke til kommentar
Ezpen91 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Du kan jo vente til Xp versonen kommer med 1gb minne og 80gb hdd? det har jeg planer om.. Endret 3. august 2008 av Ezpen91 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Du kan jo vente til Xp versonen kommer med 1gb minne og 80gb hdd? det har jeg planer om.. Takk for svar:) Vet det, men venting er ikke min sterkeste side:P, dessuten bør jeg ha den innen 18. August, for da starter skolen igjen. Har lest mye forskjellig, noen som vet sikkert når Asus Eee 901 kommer i norske nettbutikker? Lenke til kommentar
Ezpen91 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Er enig der, har forhåndsbestilt selv og venter som en gal, skolen min begynner og den 18. men regner med jeg ikke trenger pc den første uka. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Jeg lurer på det samme. Stusser over at INGEN engang har den i produktlistene sine. 901 har akkurat de forbedringene jeg så etter fra 900, og derfor venter jeg på den. Først vurderte jeg MSI Wind, men EEE 901 er både mindre, stiligere (IMO) og har lengre batterilevetid. Som bonus har den også 802.11n. Tredjepartsstøtten er også veldig god. Endret 3. august 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Kunne ikke sagt det bedre selv tommyms. Er også lite villig til å kjøpe en maskin med Windows lisens, når jeg uansett har planer om å bruke Linux. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg lurer på det samme. Stusser over at INGEN engang har den i produktlistene sine. 901 har akkurat de forbedringene jeg så etter fra 900, og derfor venter jeg på den. Først vurderte jeg MSI Wind, men EEE 901 er både mindre, stiligere (IMO) og har lengre batterilevetid. Enig. Da jeg kjøpte min Acer Aspire one var det en 901 jeg egentlig hadde sett på. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Aspire One så egentlig grei ut, men kan nesten ikke leve med de musknappene. "Må" ha akkurat slike som er på EEE 901... Tålmodighet er en dyd. Anbefaler forresten å søke på 901 på prisguiden og legge inn en prisvarsling slik at du kan bestille med en gang det er mulig, hvis du går for EEE 901 altså Ryktes Europa-lansering av 901 i okt/nov. Ta det med i betraktningen. Endret 3. august 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Oktober/November!? Det var råttent gjort... Er det så at MSI Wind er tilgjengelig nå? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) MSI Wind har begynt å komme inn. Har nå sendt mail til PS og Komplett med spørsmål om hvor det blir av EEE PC 901. Glem oktober/november. Ifølge en artikkel på IDG er det meningen at den skal komme nesten samtidig som 701 og 900. ASUS startet levering av 901 i USA 8. juli, og den kommer til Skandinavia mot slutten av september, mens 701 og 900 har begynt å komme inn her allerede. Endret 3. august 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Supert, hyggelig om du deler evt svar:) Mye tyder da på at det blir Wind, ser tross alt ut som en god pc det å, selv om jeg gjerne skulle hatt ssd og Linux:) Lenke til kommentar
Nator Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Skal oppdatere tråden hvis jeg får noe fornuftig ut av dem. Jeg tipper på at den begynner å komme mot sept/okt månedsskiftet, men neppe i store antall. MSI Wind er "Ubekreftet 11.8" på PS.no nå. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Så det, på Netshop er den ubekreftet 31. August:/ Eee 901 hadde nok vært det beste, men må jeg vente så lenge kan de ha det så godt.. Er dette med 3 eller 6 cellers batteri? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 MSI Wind som kommer nå har 3-celler. Tror neppe 6-celler versjonene kommer før i september. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Crap, da kan jeg egentlig bestille eee 900, siden levetiden blir noe av det samme uansett.. Takker for hjelp btw, du må si ifra hvis du lurer på noe x) Lenke til kommentar
Nator Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Bare hyggelig! Du kan forresten finne billige ekstra batterier på ebay, som f.eks dette til ca 280 kr inkl. frakt: http://cgi.ebay.com/5200mAh-Battery-A22-P7...86.c0.m14.l1318 Du finner også batterier med 10400 mAh, men disse ser ut til å bygge ut en del ekstra på maskinen. Endret 4. august 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Ikke værst^^ Vet du om det ville være problematisk å åpne eee 900, og selv sette in Atom? Endret 4. august 2008 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Og der har Aspire one kommet med 80 gb hardisk, og 1 GB minne til den nette pris av 2540 hos billigste nettbutikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå