Gå til innhold

Wind, Aspire One, eller Eee 901?

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å bytte ut skolepcen min, og har med stor interesse sett på Asus Eee 901, og MSI Wind (Og nå Aspire One med 1 gb minne og hardisk). I og med at jeg ikke stiller store krav til ytelse (internett, msn, mail og Office) ser disse pcene omtrent perfekte ut. Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken av de jeg skal kjøpe. Råd og erfaringer tas imot med stor takk:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å bruke søk funksjonene, eller scrolle litt lenger ned for å finne en tråd som inneholder den informasjon du søker etter? :tease:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=988611

Takk, har lest mye på forumet fra før, og googlet mye, men alikevel ikke funnet relevant info.

Hva med å gå for noe midt i mellom :p Acer Aspire One. Den har angivelig også det beste tastaturet, og det burde vel veie tungt til ditt bruksområde. I tillegg er den på lager hos flere nettbutikker. F.eks til 2544 hos Amentio.

Takker for svar. Tror egentlig Acer er utelukket, pga lite minne, og skal man ha den med linux (hvilket jeg vil) suger den:P

Lenke til kommentar
Du kan jo vente til Xp versonen kommer med 1gb minne og 80gb hdd?

det har jeg planer om..

Takk for svar:)

Vet det, men venting er ikke min sterkeste side:P, dessuten bør jeg ha den innen 18. August, for da starter skolen igjen. Har lest mye forskjellig, noen som vet sikkert når Asus Eee 901 kommer i norske nettbutikker?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på det samme. Stusser over at INGEN engang har den i produktlistene sine. 901 har akkurat de forbedringene jeg så etter fra 900, og derfor venter jeg på den. Først vurderte jeg MSI Wind, men EEE 901 er både mindre, stiligere (IMO) og har lengre batterilevetid. Som bonus har den også 802.11n. Tredjepartsstøtten er også veldig god.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Jeg lurer på det samme. Stusser over at INGEN engang har den i produktlistene sine. 901 har akkurat de forbedringene jeg så etter fra 900, og derfor venter jeg på den. Først vurderte jeg MSI Wind, men EEE 901 er både mindre, stiligere (IMO) og har lengre batterilevetid.

Enig. Da jeg kjøpte min Acer Aspire one var det en 901 jeg egentlig hadde sett på.

Lenke til kommentar

Aspire One så egentlig grei ut, men kan nesten ikke leve med de musknappene. "Må" ha akkurat slike som er på EEE 901... Tålmodighet er en dyd. Anbefaler forresten å søke på 901 på prisguiden og legge inn en prisvarsling slik at du kan bestille med en gang det er mulig, hvis du går for EEE 901 altså :)

Ryktes Europa-lansering av 901 i okt/nov. Ta det med i betraktningen.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

MSI Wind har begynt å komme inn. Har nå sendt mail til PS og Komplett med spørsmål om hvor det blir av EEE PC 901.

Glem oktober/november. Ifølge en artikkel på IDG er det meningen at den skal komme nesten samtidig som 701 og 900. ASUS startet levering av 901 i USA 8. juli, og den kommer til Skandinavia mot slutten av september, mens 701 og 900 har begynt å komme inn her allerede.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...