Fingal Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har kjøpt meg ny kombinert modem/router, Linksys WAG160N. Denne finner ikke DSL signalet, og iflg Linksys er det fordi Tele2 ikke opererer med brukernavn og passord for å koble til linja. Tele2 sliter med å gi meg fornuftige svar på hva slags modulering, encapsulation,VC etc som skal brukes. Noen som har noen ideer ? Lenke til kommentar
Fingal Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Oppdatert : Har nå kontroll på alle settings (tror jeg) modulering, encapsulation,VC, VP. (1483 bridged, vc/vp 8/35, adsl2+ modulering ) Fremdeles intet lys i DSL lampa. Kjapt bytte til gammelt modem, og alt er ok. DHCP settings har jeg ikke rørt (enabled) men det har ikke noe å si eller ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Sjekk om den støtter annex-A eller B. B brukes her i landet. Lenke til kommentar
Fingal Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Sjekk om den støtter annex-A eller B. B brukes her i landet. Jeg har annex-a. noen som kan bekrefte at dette er feil ? Modellen er wag160n-EU og kjøpt i Trondheim, så det høres jo i så fall nesten utrolig sjanseløst ut. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) ADSL i Norge bruker Annex B, så da er det det som er problenet ditt. I tilegg ser jeg at du skriver vc/vp 8/35. VP skal være 8, VC skal være 35 ikke omvendt slik du har skrevet (mulig du bare bytta om i innlegget ditt) Endret 10. august 2008 av reybr Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor de tar inn annex-A utstyr her til lands. Ikke rart at kundene blir lurt når ikke de i forretningen skjønner forskjellen engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå