Wolfman83 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) har en mp3fil med lav innspilt lyd, dvs at jeg legger den i en spilleliste, så må jeg skru opp lyden når den sangen kommer, for så å skru ned lyden når en annen sang kommer :/ Noen som vet av et program som kan heve lydnivået på en mp3fil? Endret 3. august 2008 av Wolfman83 Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Dete er sikkert ikke enklese løsning, men du kan bruke MediaMonkey til jobben. Husk å ta backup av filer før du gjør noe med dem. Last ned programmet her. Legg til lydsporet ditt i MM. Legg til et annet lydspor som har rett volum. Marker begge lydsporene, høyreklikk og trykk "analyser volum". Marker lydsporet med rett volum, høyreklikk og trykk "egenskaper". Under fanen "detaljer" finner du et felt for "utjevning". Noter deg hva som står bak "spor" eller "track". Verktøy->Alternativer->Avspiller->Volumutjevning. Her setter du opp eller ned volumnivået til å tilsvare det du fant i sporegenskapene til sporet med riktig volum. (Sto det +6,5 dB i sporegenskapene, øker du volumet med 6,5 dB Trolig står volumet på 89 dB fra før av.) Analyser volumet for begge sporene på nytt. (Dette er jeg ikke sikker på om er nødvendig.) Høyreklikk på sporet med feil volum, og trykk "utjevn volum". Eventuelt kan du gå over til å bruke MM til å spille av filene, analysere lydnivået til alle lydfilene dine, og MM spiller dem automatisk av ved samme lydnivå. Hva bruker du nå, forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå