Craydro Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei til alle som leser dette. I går så ble jeg fratatt førerkorte pga jeg spann på en grus parkeringsplass. Jeg vet ingenting om hvor lenge eller noe. Jeg lagde 2 rundinger. Er det noen der ute som vet hvor lenge jeg kan miste den, osv. takk for svar. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Tror det er 3 mnd uten lappen. Var det veldig uforsvarlig? Mange andre tilstede, samt mange andre biler? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei til alle som leser dette. I går så ble jeg fratatt førerkorte pga jeg spann på en grus parkeringsplass. Jeg vet ingenting om hvor lenge eller noe. Jeg lagde 2 rundinger. Er det noen der ute som vet hvor lenge jeg kan miste den, osv. takk for svar. 3 mnd. Forskrift om tap av førerett for motorvogn § 2-5 punkt 10. Lenke til kommentar
Craydro Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Tror det er 3 mnd uten lappen. Var det veldig uforsvarlig? Mange andre tilstede, samt mange andre biler? der var ingen biler, ingen folk bortsett fra politiadvokaten som var der. Håper ikke jeg får 3 mnd. for da kommer jeg til å dø. Men politiadvokaten sa at han kunne konfiskere den opptil 3 uker eller noe sånt. Er det virkelig nødvendig å ta lappen i en sånn situasjon? kunne jeg heller ikke fått en bot og noen prikker? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Tror det er 3 mnd uten lappen. Var det veldig uforsvarlig? Mange andre tilstede, samt mange andre biler? der var ingen biler, ingen folk bortsett fra politiadvokaten som var der. Håper ikke jeg får 3 mnd. for da kommer jeg til å dø. Men politiadvokaten sa at han kunne konfiskere den opptil 3 uker eller noe sånt. Er det virkelig nødvendig å ta lappen i en sånn situasjon? kunne jeg heller ikke fått en bot og noen prikker? Nødvendig og nødvendig. Det kommer vel an på øynene som ser. Det står i forskriften jeg henviste til over at tap av førerett BØR fastsettes. Det står altså BØR, ikke SKAL. Det må imidlertid tungtveiende grunner til for at man skal fravike normen, som er at tap av førerett fastsettes (til tre måneder). Siden han har giddi å anmelde deg for det, istedenfor å bare gi deg tilsnakk/advarsel, må man vel nesten regne med at lappen ryker. Du skal nok se at du får et forelegg i tillegg, slik du ber om Lenke til kommentar
Craydro Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Tror det er 3 mnd uten lappen. Var det veldig uforsvarlig? Mange andre tilstede, samt mange andre biler? der var ingen biler, ingen folk bortsett fra politiadvokaten som var der. Håper ikke jeg får 3 mnd. for da kommer jeg til å dø. Men politiadvokaten sa at han kunne konfiskere den opptil 3 uker eller noe sånt. Er det virkelig nødvendig å ta lappen i en sånn situasjon? kunne jeg heller ikke fått en bot og noen prikker? Nødvendig og nødvendig. Det kommer vel an på øynene som ser. Det står i forskriften jeg henviste til over at tap av førerett BØR fastsettes. Det står altså BØR, ikke SKAL. Det må imidlertid tungtveiende grunner til for at man skal fravike normen, som er at tap av førerett fastsettes (til tre måneder). Siden han har giddi å anmelde deg for det, istedenfor å bare gi deg tilsnakk/advarsel, må man vel nesten regne med at lappen ryker. Du skal nok se at du får et forelegg i tillegg, slik du ber om men det går ikke an at han bare beslaglegger lappen for å gi meg en støkk da? for det skjedde i går, og han skulle anmelde det i morgen. Gud som jeg håper det ikke skjer. Jeg er så avhengig av bil, at jeg blir nødt til å si opp jobb viss jeg mister den. så drastisk er det. For jeg jobber til 23.30 om kveldene, og begynner 07.30 om morgenen, og da finnes det ikke noe kollektivtransport som kan få meg hjem. Jeg bor altså en mil fra arbeidsplassen min. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Tror det er 3 mnd uten lappen. Var det veldig uforsvarlig? Mange andre tilstede, samt mange andre biler? der var ingen biler, ingen folk bortsett fra politiadvokaten som var der. Håper ikke jeg får 3 mnd. for da kommer jeg til å dø. Men politiadvokaten sa at han kunne konfiskere den opptil 3 uker eller noe sånt. Er det virkelig nødvendig å ta lappen i en sånn situasjon? kunne jeg heller ikke fått en bot og noen prikker? Nødvendig og nødvendig. Det kommer vel an på øynene som ser. Det står i forskriften jeg henviste til over at tap av førerett BØR fastsettes. Det står altså BØR, ikke SKAL. Det må imidlertid tungtveiende grunner til for at man skal fravike normen, som er at tap av førerett fastsettes (til tre måneder). Siden han har giddi å anmelde deg for det, istedenfor å bare gi deg tilsnakk/advarsel, må man vel nesten regne med at lappen ryker. Du skal nok se at du får et forelegg i tillegg, slik du ber om men det går ikke an at han bare beslaglegger lappen for å gi meg en støkk da? for det skjedde i går, og han skulle anmelde det i morgen. Gud som jeg håper det ikke skjer. Jeg er så avhengig av bil, at jeg blir nødt til å si opp jobb viss jeg mister den. så drastisk er det. For jeg jobber til 23.30 om kveldene, og begynner 07.30 om morgenen, og da finnes det ikke noe kollektivtransport som kan få meg hjem. Jeg bor altså en mil fra arbeidsplassen min. Alt går an, men jeg tror/håper ikke at de har for vane å gjøre sånt. Det er jo i så tilfelle veldig useriøst og en barnslig og upassende måte å signalisere et budskap på. Urutinert av deg å miste lappen hvis du har så inderlig bruk for den, da. Lenke til kommentar
Craydro Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Jeg vet det. Har hatt lappen i 3 måneder nå. Men et øyeblikks dumskap ødela alt. Det kommer ikke til å skje igjen. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg er så avhengig av bil, at jeg blir nødt til å si opp jobb viss jeg mister den. så drastisk er det. For jeg jobber til 23.30 om kveldene, og begynner 07.30 om morgenen, og da finnes det ikke noe kollektivtransport som kan få meg hjem. Jeg bor altså en mil fra arbeidsplassen min. Det tar vel ikke mer enn 20 minutter å sykle 10 km i rolig tempo.... Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg vet det. Har hatt lappen i 3 måneder nå. Men et øyeblikks dumskap ødela alt. Det kommer ikke til å skje igjen. Sannsynligvis ikke. Det som imidlertid forunder meg, om som jeg forsåvidt kunne ha laget et langt innlegg om i en egen tråd, er at det ikke blir stilt strengere krav for å ta lappen i slike saker. Se bare her: "Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel «burnout» på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder. " Det stilles altså krav til at at kjøringen må ha ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått. Merk mine ord. Personskade eller omfattende materielle skader. Hvordan i helvete kan de påstå at dette er tilfelle dersom man spinner en piruett eller to når man er helt jævla alene på en stor parkeringsplass? Eller hvis man står på en bensinstasjon og spinner blårøyk og det ikke er en levende sjel innenfor 30 meters radius? Jeg er kanskje konservativ hva gjelder mitt syn på trafikkregler - ikke at jeg alltid overholder dem, men dersom jeg blir tatt for å bryte dem, skal jeg stå for det jeg har gjort og ta min straff. Men om jeg hadde blitt tatt for noe sånt, og påtalemyndigheten ville ta lappen min i tre måneder, hadde jeg faen ikke finni meg i det... Lenke til kommentar
Craydro Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Jeg er så avhengig av bil, at jeg blir nødt til å si opp jobb viss jeg mister den. så drastisk er det. For jeg jobber til 23.30 om kveldene, og begynner 07.30 om morgenen, og da finnes det ikke noe kollektivtransport som kan få meg hjem. Jeg bor altså en mil fra arbeidsplassen min. Det tar vel ikke mer enn 20 minutter å sykle 10 km i rolig tempo.... når du skal sykle i oppoverbakker etter jobb, så tar det lengre tid. og det å sykle på nattestid? dårlig ide. Lenke til kommentar
Craydro Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Jeg vet det. Har hatt lappen i 3 måneder nå. Men et øyeblikks dumskap ødela alt. Det kommer ikke til å skje igjen. Sannsynligvis ikke. Det som imidlertid forunder meg, om som jeg forsåvidt kunne ha laget et langt innlegg om i en egen tråd, er at det ikke blir stilt strengere krav for å ta lappen i slike saker. Se bare her: "Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel «burnout» på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder. " Det stilles altså krav til at at kjøringen må ha ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått. Merk mine ord. Personskade eller omfattende materielle skader. Hvordan i helvete kan de påstå at dette er tilfelle dersom man spinner en piruett eller to når man er helt jævla alene på en stor parkeringsplass? Eller hvis man står på en bensinstasjon og spinner blårøyk og det ikke er en levende sjel innenfor 30 meters radius? Jeg er kanskje konservativ hva gjelder mitt syn på trafikkregler - ikke at jeg alltid overholder dem, men dersom jeg blir tatt for å bryte dem, skal jeg stå for det jeg har gjort og ta min straff. Men om jeg hadde blitt tatt for noe sånt, og påtalemyndigheten ville ta lappen min i tre måneder, hadde jeg faen ikke finni meg i det... takk for den:) nå har jeg et argument jeg kan bruke når jeg ringer til politiet på mandag. For jeg finner meg ikke i å miste lappen så lenge for dette. Jeg kjørte og sjekket om der var folk, og det var ikke der. Der var ingen biler. Og derfor så ser ikke jeg at dette er et så stort problem. blir det rettssak av dette, så kommer jeg til å flippe. Viktigere å ta noen som spinner 2 rundinger på en forlatt parkeringsplass som bare blir brukt om vinteren, enn å ta noen som gjør innbrudd på en bensinstasjon eller en kjosk. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg vet det. Har hatt lappen i 3 måneder nå. Men et øyeblikks dumskap ødela alt. Det kommer ikke til å skje igjen. Sannsynligvis ikke. Det som imidlertid forunder meg, om som jeg forsåvidt kunne ha laget et langt innlegg om i en egen tråd, er at det ikke blir stilt strengere krav for å ta lappen i slike saker. Se bare her: "Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel «burnout» på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder. " Det stilles altså krav til at at kjøringen må ha ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått. Merk mine ord. Personskade eller omfattende materielle skader. Hvordan i helvete kan de påstå at dette er tilfelle dersom man spinner en piruett eller to når man er helt jævla alene på en stor parkeringsplass? Eller hvis man står på en bensinstasjon og spinner blårøyk og det ikke er en levende sjel innenfor 30 meters radius? Jeg er kanskje konservativ hva gjelder mitt syn på trafikkregler - ikke at jeg alltid overholder dem, men dersom jeg blir tatt for å bryte dem, skal jeg stå for det jeg har gjort og ta min straff. Men om jeg hadde blitt tatt for noe sånt, og påtalemyndigheten ville ta lappen min i tre måneder, hadde jeg faen ikke finni meg i det... takk for den:) nå har jeg et argument jeg kan bruke når jeg ringer til politiet på mandag. For jeg finner meg ikke i å miste lappen så lenge for dette. Jeg kjørte og sjekket om der var folk, og det var ikke der. Der var ingen biler. Og derfor så ser ikke jeg at dette er et så stort problem. blir det rettssak av dette, så kommer jeg til å flippe. Viktigere å ta noen som spinner 2 rundinger på en forlatt parkeringsplass som bare blir brukt om vinteren, enn å ta noen som gjør innbrudd på en bensinstasjon eller en kjosk. Ring det aktuelle politidistriktet og be om å få snakke med juristen som har saken din. Forklar ham hvor inni helvete tåpelig det er, med henvisning til det jeg sa over, og forlang å få tilbake lappen på dagen. Du kan jo kanskje godta et forelegg på noen tusen, for det er jo ingen tvil om at det er ulovlig å herje sånn, men det hører ingen steds hjemme at det skal medføre tap av førerett når vilkårene for dette faktisk ikke er tilstede. Lenke til kommentar
Craydro Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Jeg vet det. Har hatt lappen i 3 måneder nå. Men et øyeblikks dumskap ødela alt. Det kommer ikke til å skje igjen. Sannsynligvis ikke. Det som imidlertid forunder meg, om som jeg forsåvidt kunne ha laget et langt innlegg om i en egen tråd, er at det ikke blir stilt strengere krav for å ta lappen i slike saker. Se bare her: "Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel «burnout» på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder. " Det stilles altså krav til at at kjøringen må ha ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått. Merk mine ord. Personskade eller omfattende materielle skader. Hvordan i helvete kan de påstå at dette er tilfelle dersom man spinner en piruett eller to når man er helt jævla alene på en stor parkeringsplass? Eller hvis man står på en bensinstasjon og spinner blårøyk og det ikke er en levende sjel innenfor 30 meters radius? Jeg er kanskje konservativ hva gjelder mitt syn på trafikkregler - ikke at jeg alltid overholder dem, men dersom jeg blir tatt for å bryte dem, skal jeg stå for det jeg har gjort og ta min straff. Men om jeg hadde blitt tatt for noe sånt, og påtalemyndigheten ville ta lappen min i tre måneder, hadde jeg faen ikke finni meg i det... takk for den:) nå har jeg et argument jeg kan bruke når jeg ringer til politiet på mandag. For jeg finner meg ikke i å miste lappen så lenge for dette. Jeg kjørte og sjekket om der var folk, og det var ikke der. Der var ingen biler. Og derfor så ser ikke jeg at dette er et så stort problem. blir det rettssak av dette, så kommer jeg til å flippe. Viktigere å ta noen som spinner 2 rundinger på en forlatt parkeringsplass som bare blir brukt om vinteren, enn å ta noen som gjør innbrudd på en bensinstasjon eller en kjosk. Ring det aktuelle politidistriktet og be om å få snakke med juristen som har saken din. Forklar ham hvor inni helvete tåpelig det er, med henvisning til det jeg sa over, og forlang å få tilbake lappen på dagen. Du kan jo kanskje godta et forelegg på noen tusen, for det er jo ingen tvil om at det er ulovlig å herje sånn, men det hører ingen steds hjemme at det skal medføre tap av førerett når vilkårene for dette faktisk ikke er tilstede. tusen takk for hjelpen Jurist:) du har muntret meg kraftig opp nå når er jeg klar til å kjempe meg til lappen igjen i morgen:) Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Tror det er 3 mnd uten lappen. Var det veldig uforsvarlig? Mange andre tilstede, samt mange andre biler? der var ingen biler, ingen folk bortsett fra politiadvokaten som var der. Håper ikke jeg får 3 mnd. for da kommer jeg til å dø. Men politiadvokaten sa at han kunne konfiskere den opptil 3 uker eller noe sånt. Er det virkelig nødvendig å ta lappen i en sånn situasjon? kunne jeg heller ikke fått en bot og noen prikker? Nødvendig og nødvendig. Det kommer vel an på øynene som ser. Det står i forskriften jeg henviste til over at tap av førerett BØR fastsettes. Det står altså BØR, ikke SKAL. Det må imidlertid tungtveiende grunner til for at man skal fravike normen, som er at tap av førerett fastsettes (til tre måneder). Siden han har giddi å anmelde deg for det, istedenfor å bare gi deg tilsnakk/advarsel, må man vel nesten regne med at lappen ryker. Du skal nok se at du får et forelegg i tillegg, slik du ber om men det går ikke an at han bare beslaglegger lappen for å gi meg en støkk da? for det skjedde i går, og han skulle anmelde det i morgen. Gud som jeg håper det ikke skjer. Jeg er så avhengig av bil, at jeg blir nødt til å si opp jobb viss jeg mister den. så drastisk er det. For jeg jobber til 23.30 om kveldene, og begynner 07.30 om morgenen, og da finnes det ikke noe kollektivtransport som kan få meg hjem. Jeg bor altså en mil fra arbeidsplassen min. kan sykkle. jeg har over 2 mil til jobben hver vei, å sykkler hver dag helt frivillig. så EI mil er absolutt ikke u-overkommlig å sykkle. tar sikkert ikke mer enn 30-40 minutter Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Fikk du snakket med politiet, trådstarter? Lenke til kommentar
Craydro Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Fikk du snakket med politiet, trådstarter? hei igjen:) nei det fikk jeg ikke, for personen som tok førerkorte mitt har ikke laget sak på det enda. Så da sitter jeg jo her. uten lappen og uten noen mulighet for å komme meg noen vei. men han skal lage saken i morgen, og jeg har hyret en advokat som skal hjelpe meg:) men fått beskjed om at jeg mister lappen i maks 2/3 uker. for det er ikke beviser for å ta ifra meg lappen lengre enn det. men uansett så er det meget surt. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Mulig du går tre uker uten da ja.. De kan ta lappen din i inntil tre uker uten grunn, men så nevnte Jurist noe om at de kan ha den en uke til HVIS saken blir sendt videre.. Lenke til kommentar
Craydro Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Mulig du går tre uker uten da ja..De kan ta lappen din i inntil tre uker uten grunn, men så nevnte Jurist noe om at de kan ha den en uke til HVIS saken blir sendt videre.. Pappa snakket med fornærmede i går, og han sa at de hadde planglagt å ta lappen i 2/3 uker. For han var ikke noe interisert i gå videre med dette. men uansett. kjip måte for lærepenge da. har måttet sagt fra meg jobb til jeg får lappen tilbake:P og kommer meg ikke på skolen når den begynner viss jeg Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Mulig du går tre uker uten da ja..De kan ta lappen din i inntil tre uker uten grunn, men så nevnte Jurist noe om at de kan ha den en uke til HVIS saken blir sendt videre.. Pappa snakket med fornærmede i går, og han sa at de hadde planglagt å ta lappen i 2/3 uker. For han var ikke noe interisert i gå videre med dette. men uansett. kjip måte for lærepenge da. har måttet sagt fra meg jobb til jeg får lappen tilbake:P og kommer meg ikke på skolen når den begynner viss jeg Hæ? Faren din snakket med fornærmende? Nå tror jeg du blander sammen uttrykk her... Hvem er denne fornærmede da? Og hva i all verden er det du mener? De skulle beholde lappen din i 2-3 uker fordi de IKKE ville gå videre med det? Det henger jo overhodet ikke på greip. Prøv å skrive fullstendige setninger istedenfor kryptiske halvveisformuleringer, så er det kanskje lettere å forstå om du egentlig mener det du tilsynelatende sier, eller om du bare uttrykker deg veldig upresist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå