fredrick4 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 HEI har et lite problem med nette mitt når jeg skla koble meg til mitt tråløse nett kommer det opp at den henter nettverksadresse og etter ca 20 min står det at den er tilkoblet, men navnet på nettet kommer og går hele tiden.(det blinker på en måte) jeg kommer heler ikke inn på nette så det må være noe lureri her en plass jeg har andre p-cèr i huset som funker bra med tråløse senderen så det er ikke ødelakt. har også sestet korte i p-c`n om det kan hen at det er det som er gåent men jeg får til å koble meg til naboens nett så den fungere den også så det må være noe problemer mellom tilkoblingen fra senderen til p-c`n min, tror kansje det er noen instillinger som mangler eller som må endres på men aner ikke hvilke tranger hjel og takker for svar Lenke til kommentar
madammim Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei. Kan være flere ting, mulg en IP-konflikt, eller at du har satt fast IP på maskinen som er i feil range/ i konflikt med andre IP adresser på nettet. Er det XP eller Vista? Dersom det er XP så kan du gå Start/Kontrollpanel/Nettverkstilkoblinger og høyreklikke på den aktuelle tilkoblingen. Velg "egenskaper". Under "trådløse nett" kan du legge til et nytt nett med rett navn og rett kryptering. Under "generelt" kan du velge "TCP/IP" og se om det er gitt en fast IP. Her kan du selv angi IP. Du trenger å vite IP til Router (eksempel 192.168.1.1) Dette blir "standard gateway" og "foretrukket DNS" Den andre DNS kan være tom. "nettmaske" er ofte 255.255.255.0 IP-adressen din vil i dette tilfellet være 192.168.1.x der x er et tall mellom 2-254. Velg et høyt tall, feks 202. Litt komlete forklart... Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hei. Kan være flere ting, mulg en IP-konflikt, eller at du har satt fast IP på maskinen som er i feil range/ i konflikt med andre IP adresser på nettet. Er det XP eller Vista? Dersom det er XP så kan du gå Start/Kontrollpanel/Nettverkstilkoblinger og høyreklikke på den aktuelle tilkoblingen. Velg "egenskaper". Under "trådløse nett" kan du legge til et nytt nett med rett navn og rett kryptering. Under "generelt" kan du velge "TCP/IP" og se om det er gitt en fast IP. Her kan du selv angi IP. Du trenger å vite IP til Router (eksempel 192.168.1.1) Dette blir "standard gateway" og "foretrukket DNS" Den andre DNS kan være tom. "nettmaske" er ofte 255.255.255.0 IP-adressen din vil i dette tilfellet være 192.168.1.x der x er et tall mellom 2-254. Velg et høyt tall, feks 202. Litt komlete forklart... får ikke opp aktuelle tilkoblingen når jeg høyre klikker nettverkstilkobling:( bruker xp trenger mer hjelp Endret 3. august 2008 av fredrick4 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei. Dobbeltklikk på "nettverkstilkoblinger" inne i kontrollpanelet, deretter høyreklikke på den trådløse tilkoblingen for å velge "egenskaper". Dersom du bruker egen programvare fra kortleverandøren kan du få feilmelding når du prøver å bruke XP sin konfigurering. Du må da gjøre det samme, men bruke programmet som fulgte med kortet. Dersom ingen ting nytter, vær klar over at i enkelte skjeldene tilfeller vil ikke trådløst utstyr fra forskjellige leverandører "prate" sammen. I værste tilfelle må du bytte kortet, men drivere kan også løse dette. Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Hei. Dobbeltklikk på "nettverkstilkoblinger" inne i kontrollpanelet, deretter høyreklikke på den trådløse tilkoblingen for å velge "egenskaper". Dersom du bruker egen programvare fra kortleverandøren kan du få feilmelding når du prøver å bruke XP sin konfigurering. Du må da gjøre det samme, men bruke programmet som fulgte med kortet. Dersom ingen ting nytter, vær klar over at i enkelte skjeldene tilfeller vil ikke trådløst utstyr fra forskjellige leverandører "prate" sammen. I værste tilfelle må du bytte kortet, men drivere kan også løse dette. korte har fungert før jeg reinstallert windows xp men jeg husker at jeg hadde samme prøblem før men husker ikke hva jeg gjøre, tror kansjke det va en avhuknig jeg trykket på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå