Gå til innhold

Epox eller Asus eller?

Anbefalte innlegg

Det er bare snakk om flaks.. hw.no ga det første nForce2 kortet de testet en 6´er.. lurer på hva slags krakter de hadde gitt Epox eller Abit..

Til hw.no gutta: Å gi asus a7n8x karakter 6 var vel ikke akkurat nøye gjennomtenkt? Hadde kansje vært en idé å teste andre nForce2 baserte kort samtidig? om ikke annet før dere ga beste karakter til et kort som er middelmådig.  :)

Det første de testet var vel Chaintech Zenith? Kortet ble jo slaktet selv om det hadde God ytelse, Mye funksjonalitet, Overklokkvennlig, God BIOS ++.

Chaintech Zenith 7NJS test

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at Komplett.no i det hele tatt har fått inn Epox er pga enorm etterspørsel, fordi det er bra, VELDIG bra.

Jeg har hadd mitt omtrent siden det kom og jeg må si det er det beste hovedkortet jeg har vært borti og anbefaler det. Det er et trygt og godt kjøp med utrolig bra overklokkings evne om du er intressert i det :yes:

10/10 til EP-8RDA+ :woot:

Lenke til kommentar

På en ulåst tbred B så kan du velge mellom 5-12.5 i MP hvis det er en 1700-2000+ .. så i dette tilfellet så er det litt missvisende ja. Men om du har en XP2100+ eller høyere så kan du bare velge fra 12.5-20 i MP, og det er her unlockingen kommer inn i bildet. Waterheads "låser" den opp for deg slik at du kan kjøre høy FSB, og for å få til dette må man ofte sette MP under 12,5, noe som ikke er mulig uten mod. ( det finnes noen HK som takler dette uten mod)

Så for å være litt pirkete så kan vi si at den ikke låses opp, siden den jo er ulåst fra før, men heller at de bytter til lave MP´s.

Lenke til kommentar

Jeg skal snart bygge meg en ny pc og valg av HK stod på Asus A7N8X Deluxe, men etter at jeg har lest denne tråden så er jeg ikke så sikker i mitt valg lenger. Jeg har lest både testen på Hexus.net og den på Nordichardware.se og nå er jeg virkelig i tvil om hvilket kort jeg burde gå etter. Jeg har erfaring fra Asus og Abit, men jeg har aldri brukt Epox før. Planen var at jeg skulle kjøpe vannkjøling til sommeren og overklokke. Hvilket HK burde jeg gå etter, A7N8X, 8RGA eller NF-7 S?

Den nye maskinen blir å bestå av: nForce2 HK, Barton 2500+, 1GB Twinmos PC3200 DDR, Hercules 3D Prophet 9700 PRO og Seagate Barracuda 120GB S-ATA.

+ GROM-vannkjøling til sommeren :D

Lenke til kommentar
EpoX er gode på klokking, men de er TRANGE!

Hørte om en type som ikke kunne ta imot Ti 4600 kort fordi de var for lange.

Og 8RDA+ må skjermkortet ut når du skal bytte minne.

Hvordan kan et GFX bli for langt for et HK? trodde det var kabinettet som begrenset sånt jeg... ??

Lenke til kommentar
Kondensatorene står i veien slik at man ikke får kortet ned i agp slotten.

Hvilken kondensator?

http://freefragz.kicks-ass.org/images/8rda.jpg

???

Nei si det. Det er i alle fall den grunnen jeg hørte når mange hadde problemer med geforce4 kortene sine når de var nye. Det var da annbefalt å avtale med butikken at du fikk teste før du kjøpte. Var ikke bare kondensatorer som traff selve PCB en, men kondensatorer på Geforce kortet var også stor og stakk rett ut. Og så stod det kansje en kondesator opp som vanligvis gikk klar av grafikkoret, men så kresjet de 2 konsendsatorene mot hverandre. Vet ikke hva det er med det spesifikke hovedkortet, men du ser at det er en del kondensatorer på "nedsiden" av agp plassen, bortover mot siden av hovedkoret(mot ram plassene) De kan kresje med kondensatorer på Grafikkortet.

Lenke til kommentar

Kvalitetene på Abit-kortene kan være så som så, sammenlignet med Epox og Asus. I hardwarenordic testen testet de ikke deluxe utgaven av a7n8.

Skal man overklokke, velger man Epox (Abit er kjent gjennom tidene for å lage hk som kan klokkes høyt opp, men stabiliteten og kvaliteten har ikke stått i samme stil i ft. f.eks. epox).

Skal man det beste og alt tilbehør (og ikke er så opptatt overklokking), er A7N8X deluxe et av de aller beste valg. (Du får med to runde og røde serial ata kabler). Blåtann mangler imidlertid.

Har selv A7N8X de luxe og er 95 % fornøyd. Kortet får trekk av meg for "ugustig" plassering av "firewire" kontakten bak på kortet slik at jeg må forlenge kablen fra fronten for å brukt denne firewire inngangen.

Min oppfatning er at man ikke bør forsøke å spare noen kroner på å velge det billigste nForce2 kortet man finner og så etterpå ergre seg hver dag i 2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...