Gå til innhold

Epox eller Asus eller?


Anbefalte innlegg

Hey Yo.

 

skal kjøpe nytt hk, men er ikke helt sikkert på hvilket :-?

 

tengte på Epox som jeg har hørt er bra til overklokking, men er litt usikker siden Asus A7N8X Deluxe har fått så bra i tester pluss at det låser opp t-bred B kjerner, gjør denne Epoxen det?:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

 

Og har hørt at det følger med runde kabler på Asus`en? er det sant?

 

Noen som har noen formening om disse? eller andre hk dere anbefaler?

Og hvem er egentlig best? :-?

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, også Epox kortet låser opp TbredB. Alle Nforce2 hovedkort gjør det. Har selv ABIT NF7-S 1,2 og er storfonøyd med det.

Er vel kansje på tide å få fingeren ut når det liksom står på hvor det følger med runde kabler eller ikke?

Gratulerer med dagen.

 

Hva? Følger det med runde kabler i noen? Førsle partiet eller? Tok ikke helt den setningen :)

 

Gratulerer med dagen

 

PS: Linker er fiksa :)

Lenke til kommentar

Nei, det ble en fryktelig dårlig fomulert setning. Det jeg prøvde å få sagt var at det liksom ikke stod mellom chippset, integrert grafikk eller ikke, eller Intel/AMD, men om man fikk med runde kabler eller ikke. Det sier ganske mye om den gennerelt like gode kvaliteten på Nforce2 kort. Når det som skiller de er runde/flate kabler.

Kansje man da bare burde ta et og leve happy resten av sine dager. Har selv en tendens til å stresse en del når jeg kjøper data utstyr, og tar noen ganger meg selv i å desperat tråle nettet for å finne ut helt tåpelige ting(som om det fulgte med 1 eller 2 IDE kabler).

Lenke til kommentar

Det fulgte ikke med en eneste rund kabel med mitt A7N8X kort.

Men jeg er på den annen side en "jævel" til å brette flatkabler slik

at de ikke hindrer luftstrømmene.

Jeg må innrømme at jeg er litt stolt av de fantasifulle brettene jeg har lagd.

 

Dagens Motto er altså:

 

Spar penger, brett en kabel!

Lenke til kommentar
Det fulgte ikke med en eneste rund kabel med mitt A7N8X kort.

Men jeg er på den annen side en "jævel" til å brette flatkabler slik

at de ikke hindrer luftstrømmene.

Jeg må innrømme at jeg er litt stolt av de fantasifulle brettene jeg har lagd.

 

Dagens Motto er altså:

 

Spar penger, brett en kabel!

 

Enkelt og greit :yes:

 

BTW: Epox 8RDA+ anbefales :yes:

Lenke til kommentar
Det fulgte ikke med en eneste rund kabel med mitt A7N8X kort.

Men jeg er på den annen side en "jævel" til å brette flatkabler slik

at de ikke hindrer luftstrømmene.

Jeg må innrømme at jeg er litt stolt av de fantasifulle brettene jeg har lagd.

 

Dagens Motto er altså:  

 

                         Spar penger, brett en kabel!

 

ehh.. det blir jo ikke det samme.. tror jeg.. blir det ikke noe galt da? har hørt noe om det, at kabelene blir helt feile 0g trege..menmen

Lenke til kommentar
Chaintech 7NJS Zenith er det som definitivt ser best ut og har best bundle. Meget bra kort det også. hw.no hadde en test der de mildt sagt slaktet kortet pga tåpelige ting. Dårligste review'en jeg noen gang har sett.

 

Men så kommer spørsmålet da, er denne virkelig bedre en Asus A7k8x deluxe? eller er den dyre prisen bare pågrunn av tilleggsutstyret?

Lenke til kommentar

Ville ikke gått for Chaintech kortet.. Det er dyrere og har ikke soundstorm lyd! Kjøp A7N8X dlx. Masse ekstra og bra kvalitet.

Skal snart hente mitt selv :D

 

Tenkte en stund på Epox, men å bestille via web og betale for frakt/oppkrav når jeg kan slippe det og samtidig få det (ASUS kortet) til laveste prisen jeg har sett (1295,-) hos pcmax så ble det A7N8X.

 

Andy

Lenke til kommentar
Abit NF7-S v1.2 er vel i grunn det beste nForce2 kortet der ute nå.

Nei, Epox er. Epox er best...ingen over"%!"%

 

Skjønner problemet?

Prøv heller å si litt mere hvorfor akkurat _du_ mener at det kortet er det beste.

 

Anngående valg av hovedkort så hadde jeg valgt Epox sitt hovedkort.

Har selv Epox og har ikke hatt noe som helst problemer med kortet i det hele tatt.

Epox kortet som Kjakan_mm gav link til har også innebygd VGA (GF4mx-kort), noe som kanksje kan være bra og ha når skjermkortet ditt ryker pga overklokking :wink:

 

Ecthelion

Lenke til kommentar

Det er vist KLIN umulig å få avlivet det ryktet om at nForce2 baserte kort låser opp MP på cpu´er. Dette er ikke fakta. Bare pga en dårlig formulert setning fra en "journslist" (fra THG) så går alle rundt med feil info. Saken er at Tbred B er ulåst uansett hva slags HK man setter den i, så det er ikke chipsettet som låser den opp. Ta feks mitt KT333 baserte HK, og min Tbred B. Jeg kan velge og vrake blandt MP, og det kan jeg når jeg setter´n i andre kort også.

Det skal sies at det ikke funker på alle HK (bioser), men på de aller fleste.

 

BTW: Skal du OC så kan du bare glemme å kjøpe asus. Da kan man ikke: 1. stille core voltage høyere enn 1,85. 2. Ikke regne med å få kjørt like høy FSB som på Epox kortet. 3. Ikke regne med å komme under 1000 lappen.

Lenke til kommentar

Det skal sies at det ikke funker på alle HK (bioser), men på de aller fleste.

 

Har fått dette med meg nå, men hva er det som gjør at det ikke fungerer på alle hovedkort (BIOS) da? Er den opplåst så er den opplåst og skulle jo gått an å justere multiplier på alle hovedkort der man har mulighet for det i BIOS :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...