jeIIy Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hei. jeg prøver å lage en Anti-bot på en registrerings side, men får det ikke til :S Jeg får alltid opp "Antibot koden matcher ikke", noen som vet hva som er feil? register.php <?php session_start(); $scriptnumber= rand(10000,99999); $_SESSION['scriptnumber'] = $scriptnumber; ?> <tr> <td>Script Number: <? echo "$scriptnumber"; ?> </td> <td><input name="sn" type="text" id="sn" value="" size="10" maxlength="5"></td> </tr> <form name="form2" method="post" action="register2.php"> <tr> <td> </td> <td><input type="submit" name="Submit" value="Register"></td> </tr> </form> register2.php <?php if($sn != $_SESSION['scriptnumber']){ echo "Anti-bot koden matcher ikke!"; include 'register.php'; exit(); } Endret 3. august 2008 av kensil Lenke til kommentar
Terw Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) $sn er ikke noe, den er ikke satt.. For å hente info fra form er du nødt til å bruke $_GET eller $_POST (Les mer: http://us2.php.net/variables.external) bytt ut $sn med $_POST['sn'] så skal det funke Endret 3. august 2008 av Terw Lenke til kommentar
jeIIy Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Tusen takk! det funka Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 input taggen bør vel også være inne i form taggen. skjønner ikke at det kan funke dersom input ligger utenfor form. mulig det kun fungerer i noen nettlesere. Lenke til kommentar
jeIIy Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) input taggen bør vel også være inne i form taggen. skjønner ikke at det kan funke dersom input ligger utenfor form. mulig det kun fungerer i noen nettlesere. setter den den i form nå. EDIT: srry input var i form, bare jeg som har settet det opp feil her på forumet Endret 4. august 2008 av kensil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå