Gå til innhold

DVD spiller med analog surround

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en DVD avspiller med surround. Men jeg har ikke en surround forsterker, så jeg må koble forskjellige lydkilder til. Foran har jeg en NAD C372 med et par B&W 683, og bak to studiomonitorer (av merket Event) som har innebygget forsterker.

Dermed må jeg ha mulighet til å koble alt lydutstyr til DVD spilleren med hjelp av slike kabler:

rca-cable.jpg

Slik vil oppsettet bli:

2 kabler (hvit og rød/høyre og venstre) inn i NAD'en for å drive front

2 kabler for å drive de to som står bak

og 1 kabel (én singel "phono" (?) kabel) inn i tv'en for senter (TV'en har en lang og ganske god høyttaler sentrert under seg)

Jeg har en slik DVD spiller stående her, men den funker ikke lenger. Den var ikke noe dyr, og er av merket Luxor eler noe slikt (den hadde også optisk). Jeg har en annen spiller og her, men den har kun optisk lydutgang, og for å bruke den må jeg jo har surroundforsterker.

Noen som har tips til meg om en DVD spiller? Budsjettet strekker opp til 2000,- kr.

Har sett en Harman Kardon spiller med følgende spesifikasjon:

1 x 5,1-kanals lydutgang ( RCA phono x 6 ) - bak

Men den koster 2500,- kr. Vil gjerne ha så billig som mulig, stiller ikke så store krav så lenge det blir surround og helt ok bilde, da det bare er et ungdomsrom i kjelleren.

edit:

Etter litt leting fant jeg faktisk en Pioneer spiller til 1800,- kr med slik surround. Men gøy om noen vet om noen til f.eks. under tusenlappen (som jeg er rimelig sikker på at min forrige spiller kostet).

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sjekket i menyen til Luxorspilleren at du ikke bare har slått av de analoge utgangene?

Hvis utgangene faktisk er ødelagt, Ville jeg prøvd å få tak i en spiller fra Oppo. Tror bare det er Datakjeden som selger de i norge. Datakjeden i Trondheim hadde salg på disse for en stund siden, og jeg plukket opp en DV981HD til 795,- kr :new_woot: (Den koster nå 1995,-)

Oppo DV980H har anlog 7.1 surroundutgang, og komponent (RGB) videoutgang, og koster 834,- kr hvis du få tak i den.

DVD-spillere i prisguiden

Lenke til kommentar

Takker!

Hva som angår Luxor spilleren, så kom jeg nettopp på at den virker, men det er fjernkontrollen som ikke virker... Så jeg tror det er derfor (slik du nevnte) at surrounden ikke vil virke på den.

update: Da er Oppo'en bestilt, da den har alt jeg trenger og litt til :)

update 2:

"Det har dessverre vært en feil på vår webside og produktet du har bestilt finnes ikke i vårt sortiment.

Beklager de ulemper dette kan medføre."

... og jeg finner ingen annen plass hvor den selges.

update3: Ble til at jeg kjøpte en demobrukt Sony Bluray spiller til 2999 kr (som var langt over budsjettet, men jeg tenkte skitt au, så får jeg bluray også).

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...