Gå til innhold

trådløs nett fusker, og ingen nett ved kabel

Anbefalte innlegg

Hoi folkens!

Det er ikke ofte jeg skriver noe her inne siden jeg som regel finner løsninger på mine problemer ved å lese andres innlegg... Men nå¨har jeg en skikkelig klemme!

Jeg sitter på den bærbare maskinen til min svoger, og han har hatt problemer med nettet her de siste ukene. Han har trådløst nett fra Telenor med en ZyXEL Prestige 660 HWT rutermodem.

Nå som den trådløse tilkoblingen står på så varer den i alt fra 2min til 10 før den logger av og logger på igjen, ruteren står RETT ved siden av Laptopen! Så jeg anbefalte svogers å sette i TP kabelen når han likevel satt i nærheten av ruteren..

Han ringte meg igjen og sa at problemet vedvarte allikevel.

Nå har jeg koblet i TP kabelen, og den viser at jeg er koblet til "uidentifisert nettverk" Bare lokal. (selvom den står plugget i Routeren). Når jeg også har på den trådløse forbindelsen fungerer det ikke stort bedre.

Problemet alt i alt er: Med trådløs så fusker nettet konstant, med kabel har jeg Bare lokalt nettverk, med begge så er det ingen forandring... Hva i svarte Hel kan dette være?

Håper noen smarte IT folk gidder å hjelpe meg med dette, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit om du poster hvilket OS...

Hvilken ipadresse og gateway får han med nettverkskabelen i?

Windows Vista er OS.

Trådløs IP: 10.0.0.2 | Gateway : 10.0.0.128 (denne kommer jeg ikke inn på i nettleseren)

Kablet IP: er automatisk samme med Gateway

:/

Lenke til kommentar
Tror gatewayen skal være 138 og ikke 128. Kanskje en ide å sjekke det en gang til og evt resette routeren? Husk at du må legge inn brukernavn og passord i routeren etter evt reset.

Bælle, det var en skrivefeil fra min side... Så beklager... Noen tanker om hva problemet kan være da?

Jeg har tatt med meg laptopen hjem for å sjekke om den fungerer greit på mitt trådløse nettverk (jeg har ikke hatt noen problemer med mine maskiner hjemme)... Men nå finner jeg ikke nettverket engang.. I r teh noob

Lenke til kommentar

Ok, jeg endret channel som du sa, og nå er jeg på nett på laptoten til svogers... Og har hatt stabilt trådløst nett i 2timer, så jeg regner med at problemet enten ligger i routeren til Telenor. Så jeg skal ta en tur til svogers denne uka og ringe telenor (DYRT!!!) får å se om de har noe fornuftige løsninger på problemet.

Takk for hjelpen foreløpig.. Hvis du(noen der ute) vet om noe som kan fixe det er det bare å fortsette å svare ;)

_Lukster

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...