Gå til innhold

Oppstartsproblemer med Lenovo n200

Anbefalte innlegg

Hei! Har nylig gått til innkjøp av Lenovo n200 fra komplett for den nette sum av 3995,-. Det var ingen problemer når jeg startet den opp for første gang med Windows Vista, men jeg satte fort inn Windows XP for å instalere kun det. Uten å tenke over det så formaterte jeg hele disken, slik at jeg hadde 160 GB tilgjengelig. Det var visst satt av en liten del til gjenopprettning av Vista, men tipper at dette ikke har noe å si.

Første problemet jeg støter på inne i XP er at det kommer forferdelig mange rare streker på kryss og tvers på skjermen, slik at det blir umulig å jobbe med den. Tenkte at en skjermkortdriver ville fikse problemet, men slik man leser i denne tråden så var det vanskelige enn jeg hadde trodd.

Derimot problemet nå er at jeg har store vansker ved å få skjermbilde i det hele tatt når jeg starter. Som oftest kommer det lys på skjermen når jeg starter den, og jeg kan synlig stille lysstyrken selv, men det kommer ingen feilmeldinger eller feillyder slik at jeg kan tyde problemet.

De siste dagene har jeg kommer til Care-bildet to-tre ganger, slik at den har bootet opp sikkelig, men så fort jeg restarter den igjen så kommer det ikke noe bilde. Jeg har i tillegg prøvd å demontere både rammen og harddisken, men til ingen nytte. Har også prøvd ekstern skjerm, men det funket like dårlig. Begynner å rimelig frustrert nå, har nemlig sikkert prøvd å starte maskinen 100 ganger uten hell. Jeg kan nemlig høre at den booter opp normalt, vifta spinner og harddisken "bråker" normalt, samt at hvis en cd er i så booter den opp fra den.

Begynner å lure på om jeg er nødt til å sende den inn igjen til komplett, noe som passer svært svært dårlig i disse tider jeg skal reise til utlandet og flytte. Noen som har vært borti samme type problem, eller har andre anbefalinger å komme med?

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...