Gå til innhold

Xbox utgivelse forsinker Final Fantasy XIII

Anbefalte innlegg

Leste nettopp her http://www.finalfantasyseries.net/final-fa...details-revised og ser ut som det er bekreftet.

Jeg synes det var alarmerende første gang jeg hørte det. De har satt seg et mål at spillet skal komme ut samtidig på Xbox 360 og Playstation 3 i amerika og Europa. Og siden de ikke begynner på Xbox utviklingen før PS3 versjonen er ferdig, ser det ut til at vi må vente ganske lenge.

Jeg har en magefølelse at vi får nyheter om forsinkelser iløpet av neste år. Hvis regissør Toriyama ikke har fått devkit av Xbox 360 enda, tror jeg ikke alt vil gå som smurt. De vil sikkert møte noen utfordringer som forsinker utgivelsen.

Ganske tåpelig og kunngjøre spillet for Xbox 360, når de ikke engang har et devkit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ofte ting blir bekreftet før alt er på plass.

Dette gjelder ikke bare i spill bransjen, men eksempel også i film bransjen.

Kan ta eksempel - M. Night Shyamalan neste film, Avatar! The The Last Airbender. Denne filmen er bekreftet. Men de har enda ikke funnet rette skuespillere, så innspillingen har ikke startet enda. Den nye Terminator filmen er også bekreftet, den skal også ha fått en offisiell movie poster. Men også her er det litt skralt på hvem som skal spille Terminator.

Selvfølgelig kan forsinkelser forekomme. Saken er den at alle parter er enig om utgivelse av FF XIII til Xbox, så da vil spillet komme til Xbox.

Lenke til kommentar

Kan ta eksempel - M. Night Shyamalan neste film, Avatar! The The Last Airbender. Denne filmen er bekreftet. Men de har enda ikke funnet rette skuespillere, så innspillingen har ikke startet enda. Den nye Terminator filmen er også bekreftet, den skal også ha fått en offisiell movie poster. Men også her er det litt skralt på hvem som skal spille Terminator.

Selvfølgelig kan forsinkelser forekomme. Saken er den at alle parter er enig om utgivelse av FF XIII til Xbox, så da vil spillet komme til Xbox.

Nei, denne saken er den at selv om PS3 versjonen er ferdig, kan det hende den ligger i flere måneder pga Xbox utviklingen. Jeg synes de hvertfall burde ha undersøkt Xbox 360s maskinvare for først å si "ja, dette kan vi klare" før de blir enige om utgivelsen.

Jeg merker at Square er litt selvgode på dette og tror alt vil gå bra, men å kunngjøre en felles utgivelse for Xbox og PS3 uten å ha begynt å lage det til Xbox engang er litt arrogant.

Square har flinke kodere, men det at dette produksjonslaget ikke har en devkit engang betyr at de må lære seg arkitekturen først, og muligens gå igjennom mye prøving og feiling.

De har faktisk aldri laget et FF spill til Xbox før utenom FF11, og jeg vedder på at de vil gå på en smell. Ja greit det er ikke vanskelig å utvikle for Xbox, men ikke la nå PS3 eiere få spillet de har ventet på hvis det er ferdig.

Lenke til kommentar

Christian Bale skal spille (i)Terminator.

Lenke til kommentar

Lokaliseringen av spillet for markedet utenfor Japan settes i gang for PS3 utgaven i mens 360 utgaven blir utviklet, så heilt ferdig er jo ikkje PS3 utgaven slik sett. Uansett så er white-engine, motoren for spillet optimalisert for cross-platform på forhånd så det er jo ikkje sikkert at det vil ta evig lang tid med optimaliseringen av spillet for Xbox 360.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert det tar så lang tid å få det over til X360.

Currently the game is being built on PC, where it's actually functional. We're still focusing on making it work on PS3, so it's difficult to know how long the process of taking it to 360 will take."

"Now that we're developing on a PC base, the pace is going a bit faster,"

Link

Siden det virker som om de utvikler spillet med et PC fokus lover det jo godt. Normalt er det en smal sak for utviklere å porte spill fra PC til X360.

Lenke til kommentar
De har utviklet på PC siden Final Fantasy 6.

White Engine som nå heter Crystal Tools er optimalisert for å være fleksibel med andre plattformer. Men jeg må si meg skeptisk til hvordan de har fått til dette uten å ha hatt en Xbox devkit å jobbe med.

Jeg klarer ikke helt å fatte at de ikke har devkits. De utvikler jo Last Remnant for 360, og det blir utgitt i November. Dessuten utgir de jo Infinite Undiscovery og Star Ocean 4. De burde ha X360 kompetanse i konsernet.

Lenke til kommentar
Vell det er vell ikke alt for stor forskjell på FF XIII og de andre jrpg spilla som SE utvikler for 360.

Det er jo det når det ene lages med Unreal Engine 3, og det andre lages med Crystal Tools.

Det er ikke slik at Square Enix er et lite kontor på bygda, de har flere titalls forskjellige kontorer hvor de utvikler spill. De er delt opp i forskjellige lag som alle har hver sine kunnskaper og preferanser.

De som utvikler Final Fantasy XIII har aldri jobbet med Xbox før.

Lenke til kommentar

Relativt kjedelig om PS3 versjonen viser seg å være ferdig f.eks tidlig 2009, men ikke gis ut fordi X360 versjonen ikke er ferdig før sent 2009. Skrekkscenario, men tenk om det faktisk skjer :o

Japseversjonen kommer uansett tidligere, så er bare til å håpe det blir subs på spillet *fingers crossed*

Lenke til kommentar

Så lenge det hadde vert mulig å få oversatte menyer og subs hadde det vert den ultimate versjonen fremfor å vente på ein dubbet versjon her til lands syns eg da.

Har det blitt sagt noe om man vil kunne velge mellom amerikansk og japansk dub i den endelige versjonen? Er kanskje litt tidlig å stille spm. enda, men med BD så har man ihvertfall god plass ;)

Lenke til kommentar
Så lenge det hadde vert mulig å få oversatte menyer og subs hadde det vert den ultimate versjonen fremfor å vente på ein dubbet versjon her til lands syns eg da.

Har det blitt sagt noe om man vil kunne velge mellom amerikansk og japansk dub i den endelige versjonen? Er kanskje litt tidlig å stille spm. enda, men med BD så har man ihvertfall god plass ;)

Er det ikke slik at JRPG på X360 ofte har mulighet for stemmebytte? Jeg vet Eternal Sonata og Lost Oddyssey har det hvertfall. Og Naruto.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at JRPG på X360 ofte har mulighet for stemmebytte? Jeg vet Eternal Sonata og Lost Oddyssey har det hvertfall. Og Naruto.

Jepp det stemmer, men eg har ikkje noe særlig forhold til FF spillene fra før, så vei ikkje åssen det har blitt gjort der.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

FFX International hadde den muligheten med stemmebytte, henholdsvis japansk/engelsk. Så spørs om det ikke kan skje her også. Men spørs om engelsk ikke blir nedprioritert, da dette er vel det (nesten) eneste som hindrer en worldwide release?

Men om en kunne lastet ned subs eller engelsk tale fra PSN/XLive så snakker vi. Dette vet jeg blant annet Naruto til X360 benyttet seg av ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...