Gå til innhold

BK : Datarock

mamama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fotograferte Datarock i fjor og det var absolutt ikke lett, pga av utstrakt bruk av psykedelisk lys. Den lysmannen skulle jeg gjerne ha satt naken i ei maurtue i sommervarmen.

Ok. Til selve bildet. Du kommer forsåvidt brukbart fra det. Takket være at du spiller med lysmannen, i stedet for å forsøke det umulige.

Men positurene deres blir desverre for statiske. Du har med andre ord valgt et dårlig øyeblikk, og det å velge rett øyeblikk er essensielt ved konsertfoto. En arm i været er ikke nok til å gi en følelse av trykket som Datarock skaper.

Lenke til kommentar
Jeg fotograferte Datarock i fjor og det var absolutt ikke lett, pga av utstrakt bruk av psykedelisk lys. Den lysmannen skulle jeg gjerne ha satt naken i ei maurtue i sommervarmen.

Ok. Til selve bildet. Du kommer forsåvidt brukbart fra det. Takket være at du spiller med lysmannen, i stedet for å forsøke det umulige.

Men positurene deres blir desverre for statiske. Du har med andre ord valgt et dårlig øyeblikk, og det å velge rett øyeblikk er essensielt ved konsertfoto. En arm i været er ikke nok til å gi en følelse av trykket som Datarock skaper.

Takk for kommentar. Jeg er enig med deg angående det statiske. Jeg ble bare så glad i lyset og fargene, følte det var noe ved det :)

Et annet bilde ligger her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=989511

Lenke til kommentar

Det er godt det finnes norske band som tar det med scenelys alvorlig. Jeg kan ikke huske så mange band som har hatt en fast, kreativ lysmann. Det Oslo-baserte teatralske Abra Kadavra var et av de få. Jeg synes fotografers behov er underordnet i slike sammenhenger. Konseptet er viktigst. Det er i alle fall min mening.

Bildene er greie illustrasjoner til en konsertanmeldelse, men ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Jeg burde nok satt et lite smiletegn etter mitt bombastiske utsagn om lysmannen ;)

Lyset er og bør være en viktig del av en konsert. Det forstår jeg. Men det blir desverre litt problematisk når man i tillegg har strenge fotorestriksjoner. Hvis jeg ikke husker feil, hadde jeg tre låter å utføre oppdraget på. Resultatet blir i beste fall halvgode bilder.

Så det flåsete utsagnet mitt var egentlig ikke retta mot lysmannen, men mer et utrykk over frustrasjon over dårlige arbeidsforhold.

Når det er sagt, så har jeg litt problemer med å se det kreative ved å pøse på med ekstreme mengder med strober bakfra. Det er gjort en trillion ganger før. Resultatet er at publikum om står framfor scena ikke ser stort annet enn lys. Det er kanskje tøft, men kreativt er det ikke :p

Endret av fototim
Lenke til kommentar
På én måte fine farger, på den andre siden litt dumt at du har mistet de røde grilldressene deres. Det er også, som nevnt, ganske utrolig at du har fått et bilde av Datarock der to stykker står på bakken samtidig.

Går ut i fra du har lest inleggene om det andre bildet og det statiske?

Jeg ville ha noe utradisjonelt noe som ikke nødvendigvis skulle være Datarock på scena, men et hvilket som helst band presentert litt annerledes. Å i hele tatt skrive Datarock i tittelen ødelegger inntrykket, mener noen på et fotoforum. Jeg prøvde å rette meg inn på et mer "kunstnerisk" konsertfotofarvann, om man kan kalle det det. Det er et annet bilde (link lenger opp i tråden) som er mer tradisjonelt og nok også bedre. Mer livlig og andre farger. Meningen min med dette var altså bare å gjøre noe litt utradisjonelt ;)

Endret av mamama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...