Gå til innhold

Billig 42", til PC bruk.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenker å gjøre om litt på rommet, og en del av planen er da å få en 42" opp på veggen her. Den kommer til å bli koblet til laptopen min (som dessverre kun har VGA), og dette blir i hovedsak bruken av skjermen. Det blir veldig lite TV-titting, så tuneren i skjermen bryr jeg meg lite om.

 

Jeg sitter 3-4 meter fra skjermen, så jeg kommer vel kanskje ikke til å se noe særlig forskjell på 1080, og 720? Eller vil jeg legge merke til dette til PC bruk? Blir nok litt bilderedigering på skjermen, og da sitter jeg nærmere, så frister litt med full-HD.

 

Av lys i rommet har jeg kun et vindu, med lystett gardin, så det er ikke noe stort problem med blank overflate, men jeg vil jo ha LCD da jeg ikke ønsker at plasmaet skal brenne seg fast til noen bilder ;)

 

Med 95% sikkerhet kan jeg si at skjermen blir kjøpt på Lefdal. Dette fordi jeg jobber der, så får gode rabatter ;) Også veldig greit i tilfelle garantisaker etc.

 

Lyden bryr jeg meg heller ikke om, det vil bli brukt eksternt anlegg til enhver tid, så hvis det er penger å spare, la det gå utover lyden for min del. For akkurat prisen er ganske viktig, jeg skal ha det så billig som mulig, takker for alle forslag!

 

Av innganger er jeg heller ikke så kresen, 1HDMI kan vel kanskje være greit til fremtiden, også da enten DVI eller VGA til PCn ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra PC'n hjemme har jeg mye bedre tid til å ta en avgjørelse, når jeg er på jobb er selgerene gjerne opptatt med kunder slik at jeg blir nedprioritert ;) Lettere å dermed ha med seg en 2-3 alternativer jeg kan skjekke bilde på når jeg vet hva jeg bør se på.

 

Dessuten er det mange her på diskusjon.no som garantert har mye mer peiling på TV'er, enn selgere i butikker som skal selge ikke bare TVer, men også kameraer, PCer, printere, kabler osv, som må ha generelt god kunnskap om alle disse produktkategoriene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...