teaspoon Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Sitter med en Fujitsu Siemens Amilo bærbar PC som det har oppstått noen problemer med. - Det virker å være dårlig kontakt mellom maskin og skjerm, da belysningen flikrer hele tiden. - Maskina henger seg plutselig opp, og eneste løsning er å slå av og på igjen. - Den trådløse internetten mister plutselig helt uten grunn kontakt med APet. Andre bærbare i nettverket har på samme tidspunkt ingen problemer. Er dette garantisaker, eller er noe av det tilsvarende situasjon som f.eks. vannskader på en mobiltelefon, at de nekter å ta seg av det? Maskina er kjøpt på Elkøp, er det bare å ta med maskina til servicesenteret i butikken, og be de fikse den? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Men en pc ska ju fungera som en "pc". Det låter som den inte tillfreställer de kraven. De kommer sikkert att ta den in o checke den, ev. ta den på garanti eller fikse den. Syns det låter hovedkortet e feil. Send den in och låt oss andra veta vad som sker. Før mig som konsument och rådgiver till folk som ikke har så mye peil på data, är det intressant att veta vart jag ska be folk køpe pc. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 ok, da tar jeg meg entur innom på Elkjøp med PCen og ber de ta en titt på den. Så skal jeg komme med tilbakemelding når jeg vet noe mer. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Prøv gjerne først å reinnstallere maskinen før du tar den til elkjøp. I veldig mange tilfeller vil en reinnstallasjon hjelpe, og hvis problemet fortsatt oppstår på en "ren windows" kan man med sikkerhet si at problemet er hardware relatert. Du slipper da også en regning fra verkstedet hvis du sender den inn med feil i softwaren (noe som ikke er garantisaker). De trådløse nettverkskortene til enkelte amilo laptoper har hatt problemer med driverne til det trådløse nettverket. Prøv å last ned de nyeste driverne fra fujitsu siemens sine hjemmesider, evt direkte fra nettverkskortets produsents hjemmesider. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Prøvde å reinstallere med recovery CD'en, men den ville ikke boote, stod bare og spant opp, og ned og opp og ned uten at det skjedde noe. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Er dette en AmiloLA1703A? Eller en PC kjøpt i den absolutt billigste prisklassen?Hvor gammel er pcen? Jeg vil anta dette er reklamasjonssaker. Ta den med til nærmeste elkjøp og lever den inn der. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Den er ganske nøyaktig 1 år gammel nå, og er av den billigste typen ja, kostet vel en 4-5k. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Enkelte ganger må du trykke F12 i oppstarten for å velge hva du skal boote fra. Velg CD/DVD så "press any key to boot from CD", hvis du ikke allerede har gjort dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå