Gå til innhold

Logitech DiNovo Mini, norsk layout. Lanseres det noensinne?

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli rimelig lei av å vente på at dette tastaturet skal komme med norsk layout. Har faktisk ventet over et halvt år nå, så begynner jo smått og tvile om det noensinne vil lanseres. Er det noen som vet om en bekreftet leveringsdato, eller er det liksågreit og bare kjøpe seg et med dansk-layout istedet?

Har hørt at det ikke skal være så store forskjeller på det danske. Æ og Ø har byttet plass, samt @? Noen som kan bekrefte hvilke forskjeller det egentlig er? Antar at det finns noen her på forumet med dette tastaturet i dansk layour.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den norsk/danske med øæå selges flere steder. Jeg har selv kjøpt hos www.computercity.no og seneste idag så jeg den på elkjøp. (Der er den riktignok mye dyrere enn hvis man kjøper på nettet). Man skal være litt obs på de forskjellige nettbutikkene da de ofte roter litt med varenummeret fra logitech og om det er svensk eller dansk/norsk så det er greit å spørre..

Uansett så er det en egen tast med Æ og ellers må man holde in en FN tast for å få Ø og å.

Andreas

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann. Har fått tastaturet nå, Æ er der Ø'n pleier være, mens for å skrive Å eller Ø må du holde inne FN knappen og trykke L eller -.

Høres vrient ut, men skal ærlig innrømme at det har ikke plaget meg det minste. :) Men nå sitter jeg ikke akkurat og skriver på msn eller lignende med tastaturet da.

Synes tastaturet er helt genialt rett og slett. Positivt overrasket faktisk. Det eneste jeg har og hakke på er at ctrl knappen er plassert klønete. Den er på venstre side av tastaturet, noe som gjør det vanskelig og benytte seg av de fleste hurtigtaster. Ettersom det mest naturlige er og skrive med begge tomla på tastaturet, så burde ctrl vært på høyre slik at man kunne bruke venstre tommel til å skrive hurtigtaster som ctrl-a, ctrl-z, ctrl-c, ctrl-v, ctrl-x, ctrl-s osv.. Den naturlige løsningen hadde da vært og bytte plass på alt og ctrl. Hvor ofte bruker man alt knappen egentlig?

Når det gjelder å fysisk bytte knapper på tastaturet så går det sikkert, men er ikke noe jeg vil prøve meg på.. :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Er det ikke bare Æ <-> Ø som er byttet om fra norsk til dansk? Er det kanskje mulig å vippe av tastene og bytte dem om?

byttet om er å treffe spikeren på hodet her. kjøpte et på elkjøp idag. når jeg trkker på æ så kommer ø, og omvendt. veldig sløvt å ikke oppdage dette før en lanserer produktet. synes og pekeplaten er vanskelig å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...