Gjest Guest_Undrende_* Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hun tok den første pillen cirka et døgn for sent, og så tok hun den andre til vanlig tid. Samme dag, med andre ord. Er hun da beskyttet mot graviditet? Har hørt snakk om at det er ekstra viktig å ta den første pillen til rett tidspunkt. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 nei, hun er ikke beskyttet mot graviditet før en uke etter hun tok den glemte pillen. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hvis hun tok den første cirka et døgn for sent, og så den andre til vanlig tid, så ville hun jo tatt begge samtidig. Og det er jo ikke bra for kroppen i det hele tatt. Da hadde det vært like greit å droppe den hun glemte. Eller er det noe jeg har gått glipp av her? Men det er som Birthe sier, en uke til alt er som det skal. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Med Yasmine så går det i hvert fall bra å ta den glemte pillen dagen etter. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Noen pillemerker skal personen ta alle pillene uansett om det betyr at hun må ta to piller samtidig. Andre skal bare hoppe over pillen som ble glemt, noen er i kroppen 24 timer, noen 36, noen 48 osvosvosv!!! Det finnes sikkert hundre forskjellige debatter på dette allerede. Avhengig av pillemerke, og hva du definerer som første pille (første noen sinne? første i syklusen? første i uken? første som i 1. august? (no offence, men du er tross alt mann ) Til all sannsynlighet er hun sikker, men jeg kan jo ikke akkurat si du bidrar noe særlig, siden du puler henne (får jeg lov å si pule her inne?), SÅ tar hun pillen, SÅ skriver du på et random forum istedetfor å bare [f]lese[/f] et sted. Googleit.com! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg