omfgusjsuki Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hei. Har 3 pc'r i huset. En laptop som kjører vista, og 2 stasjonære med XP. Laptopen bruker wireless nett, som er koplet til en router fra online. De to andre pcne er koplet rett til routeren. Ingen av pc'ne får kontakt med hverandre når ejg søker etter pc'r på nettverket, men alikevell har alle 3 pc'ne internett, fra samme router. Jeg vil at de skal ha kontakt pga. skriver og LAN med spillet starcraft. Har prøvd mye rart... Men ikke noe har funket. Vet det er et sted på forumet dom heter LAN parties, men dette er hjemmenetverk, så jeg skrev det her. På forhånd, takk. Endret 3. august 2008 av omfgusjsuki Lenke til kommentar
itgiik Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei! Det har vært litt problemer mellome Windows XP og Windows Vista på nettverks biten. Kjør Windows Update på alle de maskinene som du har på nettverket, altso de 3 pc-ene du holder på med. Husk at det skal bør være installere nyeste Service pack på pc-ene, Service pack 1 på Windows Vista laptopen og Service Pack 3 på Windows XP datamaskinene. Du kan prøve med å ping og se om du har kontakt mellom datamaskinene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 http://blog.proud-geek.com/2007/04/02/wind...s-on-a-network/ Lenke til kommentar
omfgusjsuki Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 De 2 stasjonære med XP får kontakt, men laptopen med vista får ikke kontakt med noe! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 .... og du har prøvd det som står i linken jeg ga deg .... ? Lenke til kommentar
omfgusjsuki Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Problemet er fikset... aner ikke hvordan men. Takker for svar^^ tror det var noe brannmur dritt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå