De_cA Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei. Kjøpte i 2006 en bærbar Alienware Aurora M 7700. Den har fungert supert helt til den for en stund siden bare ble helt svart. Det virker som selve maskineriet går som det skal, men skjermen forblir bare svart. Har sendt mail til Alienware og fått linker til hvordan jeg kan feilsøke, men fant ikke ut noe mer enn at det kan være skjerm/skjermkort/hovedkort? Noen som har peiling på hva det kan være? Har mulighet for å bytte ut det meste på den, men har selv ikke funnet en plass der de selger slike deler. PC'en har jo noen år på nakken, men den fungerer fortsatt veldig greit til de spillene jeg spiller. Og den har en viss sentimental verdi, i og med at den var så pass dyr og ser så pass bra ut:) Tar i mot all den hjelp jeg kan få Takk. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) hva slags skjermkort var det? og alienware er kjent for å fokusere på designet og ikke selve datan det kan ha vert de problmen kortene til nVidia Endret 3. august 2008 av Submit Lenke til kommentar
De_cA Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 hva slags skjermkort var det? og alienware er kjent for å fokusere på designet og ikke selve datan det kan ha vert de problmen kortene til nVidia Glemte jo selvsagt å skrive det. Det er et nVidia 6800GO 256MB DDR3 kort. Hørte om de problemene, og det er godt mulig det er det som er problemet. Peiling på hvor/om det er mulig å skaffe et lignende kort? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 har null anelse men har du fremdeles garanti eller hadde du bare 1 år? Lenke til kommentar
De_cA Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 har null anelse men har du fremdeles garanti eller hadde du bare 1 år? Hadde bare 1 år. Har skrevet til Alienware og nærmest forlanget at de skulle ta den inn å fikse den, men hadde som sagt ikke garanti igjen på den. I tillig så var det en utdatert model. Det var visst mulig å sende den til Tyskland, men det er ikke så veldig aktuelt. Kundeservicen er ikke den beste jeg har vært borti for å si det slik. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) altså: alienware kan ikke hjlpe deg PGA garantien har gått ut:) og siden den er kjøpt i USA så må du holde deg til USAs kjøpe regle greier Endret 3. august 2008 av Submit Lenke til kommentar
De_cA Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 altså: alienware kan ikke hjlpe deg PGA garantien har gått ut:) og siden den er kjøpt i USA så må du holde deg til USAs kjøpe regle greier Det er klart, men selve servicen var ikke noe å skryte av. Men det er ikke problemet:) Den ble kjøpt i Storbritania, men det er andre regler der også. Så om noen vet om en plass hvor det er mulig å få kjøpt skjermkort til bærbare dataer, setter jeg stor pris på alle tips:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå