ATI vs GeForce Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har fått meg et snasnt 5.1 hjemmekino anlegg, men hvordan utnytter jeg dette gjennom xboxen? Akkurat nå har jeg plugget lyd kabelen som ikke sitter på komponent kablenene, men "de andre" . Men syns ikke noe høres ut som surround. Skal jeg koble en av komponent kablene i forsterkeren eller? For å få HD lyd kanskje..hakke peil.. Plz help.. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har fått meg et snasnt 5.1 hjemmekino anlegg, men hvordan utnytter jeg dette gjennom xboxen? Akkurat nå har jeg plugget lyd kabelen som ikke sitter på komponent kablenene, men "de andre" . Men syns ikke noe høres ut som surround. Skal jeg koble en av komponent kablene i forsterkeren eller? For å få HD lyd kanskje..hakke peil.. Plz help.. Hvis du få surround må du bruke den optiske kabelen. Nå er jeg litt sliten etter i går så jeg husker ikke om det er standard på kabelen bak. Men du må uansett bruke den Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Når jeg skaffa hjemmekinoanlegg så tenkte jeg på primærmålet, ha ett som er optisk tilkobling, etter det så fyrte jeg opp Battlefield Bad Company på 360en som er bedre versjon enn PS3, så gjekk jeg inn på sound på options og skifta til home cinema så fungerte det spillet helt konge!! Endret 3. august 2008 av Toman85 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Optisk kabel gir surround. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Optisk kabel? Er det noe jeg allerede har eller må anskaffe? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Optisk kabel? Er det noe jeg allerede har eller må anskaffe? anskaffe. det er ikke noe som kommer inkl. i esken Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) følger med i elite si eska Endret 4. august 2008 av Oddybody Lenke til kommentar
Bjørn T. Farestveit Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det er optisk inngang på standard kabelen og men hvis du da vil bruke en eventuell HDMI inngang så må du ta av den grå beskyttelsen som er rundt. Jeg vet om 2 muligheter: 1. Hammer og knuse den av svært risikofyllt. 2. Skrujern og brekke opp i skjøyten, ikke fult så risikofyllt. Da vil du sleppe og kjøpe den enheten som Oddybody viser over og du får HDMI samtidig med surround Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) En SLIK trenger du. Den putter du inn i kontakten til høyre på dette bildet Og så putter du andre enden av kabelen inn i samme lignende inngang på forsterkeren din, setter Xboxen til 5,1 surround i under "System-bladet" og setter Bad Company i "Home Cinema" under options i spillet. Har du planer om å bruke HDMI inn i en forsterker som har HDMI trenger du ikke optisk. HDNI tar nemlig både lyd og bilde, så da er det bare å putte HDMI'en i forsterkeren og velge 5,1. Endret 4. august 2008 av Lakus Lenke til kommentar
Bjørn T. Farestveit Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Har du planer om å bruke HDMI inn i en forsterker som har HDMI trenger du ikke optisk.HDNI tar nemlig både lyd og bilde, så da er det bare å putte HDMI'en i forsterkeren og velge 5,1. viste ikke dette, men uansett om du skal bruke en gang headsett da så funker min metode. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 En SLIK trenger du. Den putter du inn i kontakten til høyre på dette bildet Og så putter du andre enden av kabelen inn i samme lignende inngang på forsterkeren din, setter Xboxen til 5,1 surround i under "System-bladet" og setter Bad Company i "Home Cinema" under options i spillet. Har du planer om å bruke HDMI inn i en forsterker som har HDMI trenger du ikke optisk. HDNI tar nemlig både lyd og bilde, så da er det bare å putte HDMI'en i forsterkeren og velge 5,1. Høyre på det bildet? Internett inngangen? Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Høyre på kontakten. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Mulig jeg er totalt blind, men hvordan kan en slik rund kabel stikkes inn i en slags firkant kontakt? Takk for hjelp så langt Lenke til kommentar
Laland Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Er en firkant tupp på kabelen. Se etter en optisk "SPDIF" kabel. (bare nysgjerrig, er det Sony/Phillis Digital interFace det står for?) Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Er en firkant tupp på kabelen. Se etter en optisk "SPDIF" kabel. (bare nysgjerrig, er det Sony/Phillis Digital interFace det står for?) Sony Philips Digital InterFace ja originalt Sony/Philips Digital Interconnect Format men alle bruker førstnevnte av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Ok, jeg har kikket på denne guiden: http://www.4electronicwarehouse.com/connec...es/xbox360.html Der sier han at man kan putte den optiske kabelen fra x360 til tv? Får jeg noe surround lyd i 5.1 systemet mitt da? Fordi jeg har ikke optisk inngang på forsterkeren. Trenger svar litt fort. Skal inn til byen snart og vil ikke kjøpe noe som ikke virker. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Den optiske kabelen skal inn i anlegget ditt, ikke i tv'n. Bare spør etter en optisk lydkabel, det er ikke så lett å ta feil! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 prøver du å være vrien eller ATI VS Geforce, det er ikke så vanskelig du skal ha det til. Surround Reciever m/HDMI: koble en 360 med HDMI til Reciever (riktig instillinger Dolby Digital 5.1) HDMI kabel fra reciever til TV. Surround Reciever u/HDMI koble en 360 med komponent til TV koble til Reciever med Optisk kabel vist over. riktig instillinger Dolby Digital 5.1 Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 prøver du å være vrien eller ATI VS Geforce,det er ikke så vanskelig du skal ha det til. Surround Reciever m/HDMI: koble en 360 med HDMI til Reciever (riktig instillinger Dolby Digital 5.1) HDMI kabel fra reciever til TV. Surround Reciever u/HDMI koble en 360 med komponent til TV koble til Reciever med Optisk kabel vist over. riktig instillinger Dolby Digital 5.1 Problemet er at det ikke er noe HDMI eller Optisk inngang på Reciever Er jeg basically fucked da? Ny forsterker? Eneste er komponent inngang på Reciever og optisk på tv. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Tv'en din har ikke 5,1 surround. Å putte komponent i recieveren hjelper ingenting, da komponent kun er bilde. Det nærmeste du kommer er å koble de røde og hvite kablene inn i forsterkeren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå