Gå til innhold

Surround i Battlefield:Bad Company --> Problem

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg et snasnt 5.1 hjemmekino anlegg, men hvordan utnytter jeg dette gjennom xboxen? Akkurat nå har jeg plugget lyd kabelen som ikke sitter på komponent kablenene, men "de andre" :p. Men syns ikke noe høres ut som surround. Skal jeg koble en av komponent kablene i forsterkeren eller? For å få HD lyd kanskje..hakke peil..:)

Plz help..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått meg et snasnt 5.1 hjemmekino anlegg, men hvordan utnytter jeg dette gjennom xboxen? Akkurat nå har jeg plugget lyd kabelen som ikke sitter på komponent kablenene, men "de andre" :p. Men syns ikke noe høres ut som surround. Skal jeg koble en av komponent kablene i forsterkeren eller? For å få HD lyd kanskje..hakke peil..:)

Plz help..

Hvis du få surround må du bruke den optiske kabelen. Nå er jeg litt sliten etter i går så jeg husker ikke om det er standard på kabelen bak. Men du må uansett bruke den

Lenke til kommentar

Når jeg skaffa hjemmekinoanlegg så tenkte jeg på primærmålet, ha ett som er optisk tilkobling, etter det så fyrte jeg opp Battlefield Bad Company på 360en som er bedre versjon enn PS3, så gjekk jeg inn på sound på options og skifta til home cinema så fungerte det spillet helt konge!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Det er optisk inngang på standard kabelen og men hvis du da vil bruke en eventuell HDMI inngang så må du ta av den grå beskyttelsen som er rundt.

xbox_360_hd_cable_component.jpg

Jeg vet om 2 muligheter:

1. Hammer og knuse den av svært risikofyllt.

2. Skrujern og brekke opp i skjøyten, ikke fult så risikofyllt.

Da vil du sleppe og kjøpe den enheten som Oddybody viser over og du får HDMI samtidig med surround

Lenke til kommentar

En SLIK trenger du.

348699.jpg

Den putter du inn i kontakten til høyre på dette bildetcableswitch5ia.jpg

Og så putter du andre enden av kabelen inn i samme lignende inngang på forsterkeren din, setter Xboxen til 5,1 surround i under "System-bladet" og setter Bad Company i "Home Cinema" under options i spillet.

Har du planer om å bruke HDMI inn i en forsterker som har HDMI trenger du ikke optisk.

HDNI tar nemlig både lyd og bilde, så da er det bare å putte HDMI'en i forsterkeren og velge 5,1.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
En SLIK trenger du.

348699.jpg

Den putter du inn i kontakten til høyre på dette bildetcableswitch5ia.jpg

Og så putter du andre enden av kabelen inn i samme lignende inngang på forsterkeren din, setter Xboxen til 5,1 surround i under "System-bladet" og setter Bad Company i "Home Cinema" under options i spillet.

Har du planer om å bruke HDMI inn i en forsterker som har HDMI trenger du ikke optisk.

HDNI tar nemlig både lyd og bilde, så da er det bare å putte HDMI'en i forsterkeren og velge 5,1.

Høyre på det bildet? Internett inngangen? :p

Lenke til kommentar
Er en firkant tupp på kabelen. Se etter en optisk "SPDIF" kabel. :)

(bare nysgjerrig, er det Sony/Phillis Digital interFace det står for?)

Sony Philips Digital InterFace ja :) originalt Sony/Philips Digital Interconnect Format men alle bruker førstnevnte av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

prøver du å være vrien eller ATI VS Geforce,

det er ikke så vanskelig du skal ha det til.

Surround Reciever m/HDMI:

koble en 360 med HDMI til Reciever (riktig instillinger Dolby Digital 5.1)

HDMI kabel fra reciever til TV.

Surround Reciever u/HDMI

koble en 360 med komponent til TV

koble til Reciever med Optisk kabel vist over.

riktig instillinger Dolby Digital 5.1

Lenke til kommentar
prøver du å være vrien eller ATI VS Geforce,

det er ikke så vanskelig du skal ha det til.

Surround Reciever m/HDMI:

koble en 360 med HDMI til Reciever (riktig instillinger Dolby Digital 5.1)

HDMI kabel fra reciever til TV.

Surround Reciever u/HDMI

koble en 360 med komponent til TV

koble til Reciever med Optisk kabel vist over.

riktig instillinger Dolby Digital 5.1

Problemet er at det ikke er noe HDMI eller Optisk inngang på Reciever :) Er jeg basically fucked da? Ny forsterker? Eneste er komponent inngang på Reciever og optisk på tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...