LaStrada Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Heisann! Lenge siden jeg har vært "aktiv" i bygging av pcer nå, så føler meg litt utdatert. Gamle pcer har blitt solgt og kasta, så nå sitter jeg bare igjen med et par gamle Intel P4-maskiner med 2.8 GHz og 3.2 GHz (prescott) prosessorer som fungerer mer enn fint nok til mitt bruk. Eneste problemet er at jeg synes de blir utrolig varme, og jeg vet hvertfall at prescott-prosessoren er kjent for å produsere en del varme. Og her om dagen fikk jeg søsterns gamle pc. Specs: AMD S754 Sempron 3300+ 3 x 512MB DDR Så det jeg lurte på, var om denne prosessoren er bedre enn mine 2.8 eller 3.2 GHz prosessorer? Har aldri eid en AMD prosessor selv, så vet ikke helt hvor bra de yter, vet bare at denne prosessoren var billig da den ble kjøpt for noen år siden. Eneste jeg skal bruke pcen til er å leke litt med linux og sånt, skal ikke spille på den. Prøvde å finne en cpu-sammenligner, men de jeg fant var dårlige + at jeg fant et par som kosta penger. Takker for svar Endret 3. august 2008 av LaStrada Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Havner ca. midt i mellom.. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Havner ca. midt i mellom.. Hm, da så. Da går jeg for den, siden den produserer mye mindre varme. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå