Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows XP starter ikke

Anbefalte innlegg

Windows XP starter ikke, heller ikke under "Sikkerhetsmodus" og heller ikke under "siste fungerende konfig".

Prøvde Recovery CD, det gikk heller ikke og jeg fikk en melding om blant annet fila Autrorun.py .... skjønte via weben at dette var orme-saker, men hva gjør jeg nå ...... ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ikke lasteskjermen opp heller? Restarter den, eller skjer det ingenting? Har du noe på pc'n du ikke vil miste? Hvis ikke kan du bare ta en skikkelig formatering. Slett partisjonen og hurtigforamter hele disken på nytt i NTFS format og legg inn os'et igjen.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Kommer ikke lasteskjermen opp heller? Restarter den, eller skjer det ingenting? Har du noe på pc'n du ikke vil miste? Hvis ikke kan du bare ta en skikkelig formatering. Slett partisjonen og hurtigforamter hele disken på nytt i NTFS format og legg inn os'et igjen.

Jo, jeg har selvfølgelig noe på disken som jeg ikke har back-up på, så jeg vil nødig miste det :-( . Jeg er litt usikker på hva du mener med "lasteskjerm", men jeg får opp dette skjermbilde med "sikkerhetsmodus" (sort bakgrunn / hvir tekst) og jeg kommer også inn i CMOS Setup Utility menyen.

Lenke til kommentar

Lodingskjermen jeg tenker på, da windows begynner å laste. Har du prøvd å kjøre XP-cd'n og reparere os'et? Hvis du ikke kommer inn i windows og ikke gjennopprettingsfunksjoner fungerer, så er det vanskelig å få gjort noe med problemet. Men hvis du må slette det du ikke vil miste til slutt, så kan du ha det i bakhodet til neste gang at backup er en kjekk ting å ha. Eller i det minste å separere dataene du vil beholde fra os'et, enten med flere partisjoner, raid, eller det beste, en annen uavhengig disk som backup hvis mengden data har litt størrelse. Men raid og opprette flere partisjoner å fordele data på er likevel ikke en fullgod backup.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Om uhellet først er ute og du blir nødt til å formatere kan du starte opp maskinen med en Linux Live CD og deretter få overført filene du ikke vil miste til en minnepenn eller en annen harddisk.

Noen flere opplysninger om hvordan maskinen oppfører seg kan være greit slik at det blir lettere og komme med tips til feilsøkingen.

Lenke til kommentar
Om uhellet først er ute og du blir nødt til å formatere kan du starte opp maskinen med en Linux Live CD og deretter få overført filene du ikke vil miste til en minnepenn eller en annen harddisk.

Noen flere opplysninger om hvordan maskinen oppfører seg kan være greit slik at det blir lettere og komme med tips til feilsøkingen.

Hvor kan jeg går for å få tak i Linux Live CD? hvilke filer skal ligge på en slik boote CD? :roll:

Lenke til kommentar

Staret PCn (FujitsuSiemens - ScaleoP - 2005 mod), kommer deretter inn og blir bedt om å velge "sikkerhetsmodus", "siste fungerende konfig", etc ... Uansett hva jeg velger, så restarter PCn og kommer tilbake til samme meny. Evig løkke. Recovery CD starter med etter ca 1min kommer en "Oops"-meldings box som sier noen om Autroru.py .... deretter må jeg klikke OK og dermed stopper Recov-CD og deretter kommer tilbake til sikkerhetsmodus" menyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...