Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal selge bilen min. Har behov for litt råd og tips!


md_86

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! :)

 

 

Skal selge bilen min, som er en Audi A4 1999 mod. stasjonsvogn, som har fulgt alt av servicer og har kjørt VELDIG lite. Bilen er utstyrt med sportsinteriør. Fremstår som meget pen og velholdt.

 

Lurer på om det er noen triks for å få få solgt bilen raskere og til en god pris? Bildene bør jo selvfølgelig være klare og lyse, men jeg lurer på om det er noen idelle lokasjoner i Oslo/Akershus omegn, man kan benytte til fotosession?

Bør jeg f.eks ta bilder utenfor Audi sine lokaler, for å få skape en tryggere atmosfære f.eks?

 

Når det gjelder salg av bil som privatperson, så skjønner jeg at folk flest finner det mer betryggende å kjøpe fra forhandler. Derfor lurer jeg på om det finnes noen gunstige ordninger for finansiering, dersom kunden skulle ønske det? Slik at jeg kan bistå med dette, ved salg av bilen. Garanti er også lokkende, men kan jeg bistå med dette som privatperson?

 

Tar i mot alt av tips og råd!

 

TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få med i salgskontrakten at man som selger påtar seg ansvar for fremtidige feil og mangler på en Audi A4 høres ut som en fin måte å kaste bort penger på. Ta en salgstest hos Naf som du legger ved som dokumentasjon på bilens tilstand. Det holder som regel lenge.

 

Bildene behøver ikke tas utenfor Møller spør du meg. Den positive psykologiske effekten av dette er kanskje tilstede i et par sekunder, inntil man ser at selgeren er en privatperson. Jeg ville heller bare satset på noen ryddige og fine bilder av en ren og pen bil.

Lenke til kommentar

Bilder utenfor Møller butikk synes jeg ikke du skal legge ut, litt harry og er vel ikke akkurat med på å skape troverdighet i annonsen. Ekebergsletta kan være fint sted. Veldig ofte fint med grønt underlag. Spesielt sølvfargede biler kan ofte se triste ut på asfalt. Nede ved fjorden, på Sørenga og Bjørvika siden kan man få fine bakgrunner. I hvert fall ta bilder slik at det er minst mulig forstyrrende bak. Også fint på P-plassen ved Siemens bygget på Østre Aker. På ettermiddag og helger er det aldri en bil der. Åpen fin plass og mulighet for fin bakgrunn. Rengjør også bilen godt, spes innvendig. Fjern alt som ikke hører hjemme. Ut med barnestoler, kartbøker, og alt som kan være med å gjøre bildene rotete. Unngå å bruke blitz om mulig. Morsomt å se biler på Finn.no til 4-500k hvor man ikke engang har giddi å støvsugd innvendig. Møkk og skitt. Ta gjerne bilder av fra alle sidene på bilen så folk faktisk kan se at det ikke er store bulker eller skader. Ta gjerne også bilde av motorrommet dersom du tatt motorvask.

 

Selvfølgelig informere om alt som er fint på bilen, og eventuelt ting som trenger utskiftning (dekk, støtdempere etc.). Gjerne ta bilde av servicehefte å legge med i annonse så folk kan se at alle servicer er gjort. Ikke alle som finleser annonseteksten. Se litt hva andre tilsvarende biler ligger ute for å legg seg i hvert fall ikke blant de dyreste. Hold annonseteksten informative, og uten for mange skrivefeil..

 

Alt dette du skriver om garanti/finansiering etc. blir bare useriøst i mine øyne. Folk vet hva det å kjøpe bruktbil innebærer.

 

99 VAG er jo kjent for problemer rundt multilink så fint å nevne dersom det er gjort noe med dette på service eller lignende. Er det en 2.5TDI som er kjent for problemer med kammene er det nok lurt om nevne om det har blitt gjort noe med disse også…

 

Sikkert andre meninger, men dette var i hvert fall mine tips.

Lenke til kommentar

Glem bilder utenfor Audis lokaler, det virker mer som om du prøver å lure folk til å tro at det er fra en forhandler. Hvor du tar bildene spiller ikke så stor rolle, så lenge du ikke har rotete eller forstyrrende ting i bakgrunnen.

 

God dokumentasjon og et godt utfyllt servicehefte gir trygghet. Det samme om du slenger på en salgstest fra NAF. Stort mer enn det er det ikke nødvendig å gjøre som privatperson, resten må nesten kjøperen ordne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...