abooAyoob Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hei! Kan noen hjelpe meg? Jeg er ganske grønn på å bygge, og bygger i et p182, mitt første bygg, og jeg står fast på to ting: 1. Viftene i kabinettet, skal de kobles direkte til psu? Ikke HK? På mitt P5Q PRO så har jeg bare små 3 pins kontakter til vifter, viftene i kabinettet har jo større kontakter, og ser at de kan passe i to kabler fra psu'en. Ser litt S-ata aktig ut, kan hende det er akkkurat det, men den enne ender opp i en 4 pinner på langs kontakt, mens den andre har tre sånne etter seg. 2. 4 pins 12 volt cpu kontakten er akkurat for kort, hvordan kan jeg løse det, noen som har konkrete forslag? Tror nok jeg må ha en forlenger av no slag, noen som vet? Er mitt aller første bygg, og egentlig et av de aller første gangene jeg holder på inni en pc. På forhånd tusen takk! Endret 7. august 2008 av theGreatest Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) 1. Ja, de skal kobles rett på PSU. 2. Du kan prøve å dra kabelen på fremsiden av hovedkortet, vis ikke det går så må du gå til innkjøp av en forlenger. Endret 3. august 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
abooAyoob Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Tusen takk for svar! Er det samme hvilke S-ata power kontakter på psu'en jeg kobler dem til? Kan/bør de kobles etter hverandre, eller blir det ett fett? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Nei, det er ikke en sata kontakt. Det er en molex kontakt. Du kan koble opp til to stykker etter hverandre på hver kontakt. Lenke til kommentar
abooAyoob Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Ok, takk for svar 2mmy91! Får jeg vente til imorgen og se når jeg får denne forlengeren. Lenke til kommentar
abooAyoob Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 En ting til jeg lurer på, kan jeg bruke en molex til 4 pin adapter, istedenfor forlenger p4 til p4? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå