Gå til innhold

Hvilket program til design av diplomer?

muffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville gått for Adobe ja.

I motsetning til hva mange tror (inkludert læreren min i Brukersystemer, VK2) er det ikke noe program som heter "Adobe". De fleste tenker nok på Photoshop når de sier "Adobe".

Det beste ville absolutt vært Photoshop, ja, men du får nok like mye ut av Word, som er billigere (godt mulig at du allerede har det, også).

Lenke til kommentar

Kanskje du bør bruke det programmet du kan best, istedet for å bruke mye tid på å lære deg et prg du kanskje ikke har så mye peil på? Da får du tid til overs med å jobbe med selve diplomet..

Det er for eksempel flere muligheter med grafikk i MS Word enn det de fleste bruker.

Lenke til kommentar

Indesign eller quark passer ikke til å lage diplom i.

De er ment for å plassere allerede lagde elementer som tekstblokker og bilde og de programmene har minimalt med redigeringsmuligheter på bilde. Og litt overkill å bruke indesign eller quark for å plassere 2-3 tekstblokker og hente inn et bilde liksom.

Jeg ville satset på photoshop da du kan lage mye fin grafikk og i tillegg blir tekst noenlunde bra.

Om du vil ha det skikkeligig profft lager du bitmap grafikken i photoshop, mens all tekst og tekst-effekter benytter du illustrator til etter at du har importert photoshopbildet dit.

Dette blir mer en bra nok og det er nok han som sitter bak spakene som blir begrensningen.

Men når det skal sies... om du ikke har disse programmene som "backup" blir det en dyr dyr løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...