abax Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 ja nok engang har jeg problemer med stabilitet..(lagde en ny thread så det kanskje blir litt lettere å se hva som er problemet fra temaet) cpu: p4 2ghz (@40-46 grader) HK: Abit BG7 (@ca rom temp ~30C) GFX: prøvd forskjellige.. alle med samme resultat. (at PC'n fryser i spill) jeg har nå funnet ut at det umulig kan være skjermkortet.. ettersom jeg nettopp byttet ut det jeg brukte med et gf2 gts kort og jeg fikk NØYAKTIG samme problem.. Jeg har ikke peiling på hva problemet kan være, iallefall ikke nå lenger.. Det er ikke "psod" jeg får nu, men at spillet rett og slett henger seg, stopper helt opp, maskinen og da selvfølgelig.. (er det som har vært problemet mitt i det siste, psod fikk jeg før, men har ikke sett noe til den i det siste) Lenke til kommentar
CD Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Prøv å flytte lydkortet til en annen PCI port, om du har et PCI lydkort tilkoblet da Jeg går ut i fra at du har skjekket at det ikke er noen IRQ konflikter, nettverkskort har en tendens til å bruke samme IRQ som grafikk kortet (hos meg iallefall) Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 tja, kan det være ram'n da? jeg har ikke så peiling selv. siden det aldri har skjedd meg. men det kan vel hende at det er det.. eller? Lenke til kommentar
CD Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 jo det kan være feil på RAM også, men ville ikke det fryse PC'en i andre programmer også? Ikke bare spill? Lenke til kommentar
egel Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Har hatt samme problem, feilen hos meg var at skjermkortet og hovedbordet ikke passet sammen. Byttet hovedbord så var alt bra. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 egil, han prøvde et annet skjermkort. Nei tror det er rammen, hva slags har du?. Fikk det problemet i spill når jeg slang i en ekstra brikke at spillet hoppet ut i desktop. Prøv å gå inn i bios og sett ikke så agresive raminnstillinger, f.eks. kas 2.5 i stedet for cas2 Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Har hatt samme problem, feilen hos meg var at skjermkortet og hovedbordet ikke passet sammen. Byttet hovedbord så var alt bra. hovedbordet faktisk? den var ny men uansett, her er mine tips. 1. Prøv med en annen RAM brikke (du sa ikke no om hva slags/hvor mye RAM du hadde) 2. Reinstaller OS (Operativ-System) 3. Oppdater alle drivere. 4. kjør diverse tester (norton, ad-aware og sandra) finn ut temperaturer og feilsøk litt sammen med folk som har peiling. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Test rammen => http://www.memtest86.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå