Gå til innhold

problemer med pc som fryser/henger seg

Anbefalte innlegg

ja nok engang har jeg problemer med stabilitet..(lagde en ny thread så det kanskje blir litt lettere å se hva som er problemet fra temaet)

cpu: p4 2ghz (@40-46 grader)

HK: Abit BG7 (@ca rom temp ~30C)

GFX: prøvd forskjellige.. alle med samme resultat. (at PC'n fryser i spill)

jeg har nå funnet ut at det umulig kan være skjermkortet.. ettersom jeg nettopp byttet ut det jeg brukte med et gf2 gts kort og jeg fikk NØYAKTIG samme problem..

Jeg har ikke peiling på hva problemet kan være, iallefall ikke nå lenger..

Det er ikke "psod" jeg får nu, men at spillet rett og slett henger seg, stopper helt opp, maskinen og da selvfølgelig.. (er det som har vært problemet mitt i det siste, psod fikk jeg før, men har ikke sett noe til den i det siste)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å flytte lydkortet til en annen PCI port, om du har et PCI lydkort tilkoblet da ;)

Jeg går ut i fra at du har skjekket at det ikke er noen IRQ konflikter, nettverkskort har en tendens til å bruke samme IRQ som grafikk kortet (hos meg iallefall)

Lenke til kommentar

egil, han prøvde et annet skjermkort. Nei tror det er rammen, hva slags har du?. Fikk det problemet i spill når jeg slang i en ekstra brikke at spillet hoppet ut i desktop. Prøv å gå inn i bios og sett ikke så agresive raminnstillinger, f.eks. kas 2.5 i stedet for cas2

Lenke til kommentar
Har hatt samme problem, feilen hos meg var at skjermkortet og hovedbordet ikke passet sammen. Byttet hovedbord så var alt bra.

hovedbordet faktisk? den var ny :lol::lol::lol:

men uansett, her er mine tips.

1. Prøv med en annen RAM brikke (du sa ikke no om hva slags/hvor mye RAM du hadde)

2. Reinstaller OS (Operativ-System)

3. Oppdater alle drivere.

4. kjør diverse tester (norton, ad-aware og sandra) finn ut temperaturer og feilsøk litt sammen med folk som har peiling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...