Frijazz Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Om det gjelder for 9800 vet jeg ikke, sitter selv med 9800x2. Kanskje ytesleshoppet ble så stort på 9800x2 siden det er en del å hente på optimalisering av SLI enda. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Så jag kan ha ett ATI kort med mitt gamla Nvidia kort som Physix kort om jag har SLI/Crossfire hovedkort? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Nå var svensken før meg, jeg lurer også på hvorvidt man kan bruke eks. 8800gts som PPU og eks. Ati 4xxx som skjermkort.Tipper nvidia holder på kortene hva angår dette, men kanskje noen i datasamfunnet klarer å tilpasse driverene deres.Både ati og nvidia skulle hatt displayport på banen for lengs.Nvidia skal ha for at de kom så raskt på banen med PPU-stasjet sitt etter Physx oppkjøpet, i motsetning til Ati som muligens ninja-kapret ett par kunder med falske løfter om at skjermkortene skulle kunne brukes som PPU. (eller?)Å hinte til dette "big bang 2" senere i år kan være ett trekk for å holde kunder på pinnen (vekke fra ati) til de klarer å komme med noe som kan konkurere med ytelsesmessig/prismessig med ati. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ah, endelig kommer det støtte for flere skjermer når man kjører SLI. Holder på å bli gal av å aktivere/deaktivere sli her for å få brukt flere skjermer. Er vel fortsatt ikke mange spill som støtter physx.. Lenke til kommentar
Belazor Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg fikk en klart merkbar ytelsesøkning når jeg installerte 177.79-driverene som er tilgjengelig på nvidia.com nå. Assassin's Creed laster omtrent 10x raskere på introduksjonen (før Ubisoft-logoen dukker opp). Før hakket det seg igjennom Ubisoft-logoen til de grader at jeg fikk vondt i øynene, nå er det helt smooth som det var intended. 9800GTX er kortet mitt, resten av spillet kjører helt smooth, så det er ikke gammelt kort som er problemet Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hmm veldig interessant. Dette gir jo endelig fysikken en sjanse for å komme inn i markedet. Det er tross alt veldig mange slike kort allerede på markedet, og med en software implementering så er det jo enkelt å inkludere i alle kommende kort også. Det eneste som ikke kom klart fram synes jeg var om du måtte dedikere et helt kort til bruk som PPU. Må det kjøres dedikert i denne modusen, eller kan det switche mellom det og rendering slik at et top-end kort kan gjøre begge oppgavene eksempelvis? -Stigma Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Det virker at det kan bli litt mer enn bare PhysX-prosessering. Som artikkelen nevner, det er flere godsaker i bilde: "støtte for DisplayPort, OpenGL 3.0, GPU transcoding, mulighet for flere skjermer i SLI-modus, hastighetsforbedringer og støtte for PhysX-prosessering på dedikert GPU." Hver av disse punktene kan i seg selv bli en stor sak, vi får vente og se hva slag BANG det blir. Endret 3. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Blir nok meget spennende å se hva som skjer med denne driverpacken ja. Holder Nvidia det de lover så blir det en damn good driverpakke. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Dette gjelder mest for 9x00 serien og oppover. 8x00 (bla. 8800GTS/GTX) er nok glemt av NVIDIA. Jeg får ikke opp noen 177 driver for mitt kort (8800GTS 320MB). Må oppgradere igjen. Må også si at kortet mitt yter elendig i 3DMark Vantage testen på 1280x1024 (Performance preset) men denne testen er vel laget med god margin mot framtidige kort (akkurat som Crysis, hehe) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Utrolig svakt av Nividia å droppe driveroppdateringer for et kort som ble lansert i november 2007. 8800GT. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Utrolig svakt av Nividia å droppe driveroppdateringer for et kort som ble lansert i november 2007. 8800GT. Det gjør dem ikke. Big Bang II kommer også for 8-serien. Lenke til kommentar
nabb32 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Nvidia kan ffs oppdatere driverne til nforce-brikkesettene sine. Jeg blir forbanna når jeg leser dette. De skryter av nye fine gforce-drivere, men driter langt i at 750/780-hovedkortene er fulle av bugs og videokorrupsjon. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Nvidia kan ffs oppdatere driverne til nforce-brikkesettene sine. Jeg blir forbanna når jeg leser dette. De skryter av nye fine gforce-drivere, men driter langt i at 750/780-hovedkortene er fulle av bugs og videokorrupsjon. Jeg har 650i, 680i og 780i. Hadde litt problemer med 680i i starten, men det ble stortsett fixet med en BIOS oppdatering (desember 2006). De andre kortene mine har fungert veldig bra. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvor er "big bang II" forresten, skulle det ikke komme i september? vet noen om realse dato? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvor er "big bang II" forresten, skulle det ikke komme i september? vet noen om realse dato? Slutten av september Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Par uker til, er ikke så ille. Jeg er litt spendt for å se hva det hele dreie seg om. Det er sikkert flere godbiter her, men med de siste nyhetene om software SLI på X58, kan det hende at "Big Bang II" vil gi SLI støtte på X38/X48 og P45 ? Endret 10. september 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
genesis Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Jeg håper nvidia har fått fingen ut og muliggjort bruken av Nvidia grafikk kort som dedikerte physx kort, i maskiner med andre dedikerte skjermkort.Tross ATI gjerne blir innlemmet med muligheten for physx via deres kort, vil det være greit å kunne kjøre ett "eldre" 8800GT kort i tillegg til mitt nåværende ATI kort. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg håper nvidia har fått fingen ut og muliggjort bruken av Nvidia grafikk kort som dedikerte physx kort, i maskiner med andre dedikerte skjermkort. Da ville jeg tatt kontakt med Microsoft. Det er en begrensning i WDDM som gjør at du ikke kan bruke kort fra både ATI og nVIDIA i Vista. Alternativt kan du mase på AMD for å få de til å støtte CUDA. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Ouch, lite sannsynlig at det skjer med det første eller andre?Synes du ikke det er Nvidia (som har kompetanse osv.) som burde tatt kontakt og lagt press på Microsoft for å få dette igjennom?Selv om jeg skulle hatt nok av kunnskap nok til å forstå problemet og komme opp med forslag til endring, ville min stemme kommet kort inn i MS sine lokaler.Så dersom AMD får støtte for CUDA, vil man kunne bypasse begrensingen i WDDM?Er det ikke slik at AMD/ATI må fikse støtte for CUDA for å bruke også deres skjermkort som physx/ppu "in the first place"? Isåfall trenger det ikke å bli så lenge til. Eller var det slik at AMD nå utviklet ett eget system/språk i disse tider?Er det ikke mulig (og også lett) å for Nvidia å lage en driver til eks. 8800gt som gjør at kortet ikke blir kategorisert som ett skjermkort (og hva dette medfølger), men kun som PPU? Altså likt som AGEIA sine PPU kort. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå