RadivS Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Etter å ha skrevet en del mer på 901 og One, synes selv jeg som skriver med to fingre at tastaturet på Eee har for små taster. Det blir for mange feiltrykk, og for meg ville dette blitt irriterende (trur eg) Tastatur er jo viktig, men hva sier de som faktisk har prøvd de mye, og ikke bare litt. Bommer dere ?? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det hele handler om øvelse.. Ett lite tastatur trenger engre tilvening en et større. Angående Tastatur på 1000H/WIND: - Personlig mener jeg det er verre med en malplasert høyre shift, men det er kun fordi jeg har skrever en del på tinkpads før.. (De har "feilplassert fn-tast.") - Men - bruker du ikke touch når du skriver er det nok lettere å venne seg til EEE (Tror jeg.. ) Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Liten sammenligninn mellom MSI WIND U100 og ASUS EEE 1000H -oppdatert.. Fordeler med MSI WIND - Vekt - Bedre touchpad og tastatur. (Ctrl og fn er byttet om, fn er nederst til venstre.. ) - Bedre batteritid (Med 6-cellers batteri, 3 er standard.. ) - Tynnere en 1000h Fordeler med 1000H - Design (Etter min mening) - WiFi 802.11 n - 6 - celler batteri (MSI kommer med 3 som standard) - Billigere - Bedre høytalere - Bedre innsynsvinkel - Knapp for å skifte skjermoppløsning - Ctrl er på "rett plass" WIND har 40 min bedre batteritid med 6cellers batteri, men den modellen er ikke tilgjengelig i Norge, og kommer tidligst etter nyttår.. Så i realiteten er EEE best på batteritid.. Om Prisen på WIND med 6cellers batteri er lavere en 1000H er den det beste kjøpet. Jeg har ikke prøvd noen av maskinene, dette er intrykk jeg har dannet meg ved å leste tester og forum. Endret 16. oktober 2008 av hardcoregamer93 Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Er ikke ASUS EEE 1000H oppgitt og ha batterikapasitet på opp til 7 timer da? Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Though the Eee PC 1000H's keys are physically larger and offer more tactile feedback than those of the MSI Wind, the entire keyboard feels rickety as it bounces up and down when you type. The right Shift key is awkwardly placed after the up arrow key, making it pretty much useless for touch-typists. Adding insult to injury, there is wasted, blank space between the up arrow button and the question mark key, where the Shift key should have been. The trackpad on the Eee PC 1000H is far roomier than previous efforts and has a smooth, textured feel. The trackpad also supports multi-touch controls, such as the ability to zoom on a picture by pinching. The mouse buttons—a dedicated right and left button—are stiff and offer weak tactile feedback. Hentet fra en face-off mellom 1000H og WIND Beklager foresten at jeg overså malplasert fn-tast på Wind, dette er nå rettet opp.. Det er mulig WIND med 6-cellers batteri kommer i løper av høsten, derfor lar jeg det punktet stå.. Vil tørre å påpeke at "...the entire keyboard feels rickety as it bounces up and down when you type." er noe feil påstått i denne testen. Demo-utgaven av Asus EEE PC 1000 hadde problemer med festet til tastaturet, dette er fikset ved den ferdige modellen. Hva sammenligninger angår kan jeg ikke komme med noen gode svar, jeg har ikke prøvd de andre ultraportable bærbare der ute. Men jeg kan si at jeg er meget fornøyd med min Asus EEE PC 1000 40GB SSD (Delt opp i 8GB og 32GB) som kjører på en tilpasset versjon av Ubuntu 8.0.4. Skjermen er stor (10.2") og veldig lyssterk og klar på høyeste lysstyrke, til kontrast er også skjermen brukbar på laveste lysstyrke, fungerer helt fint å sitte ute i sollys med den og fremdeles se hva man gjør på skjermen. De eneste negative ting jeg har støtt på er plassering av høyre shift-tast og småproblemer med tilkobling av WLAN med sikkerhet pga. Ubuntu EEE 8.0.4. Maskinen er akkurat det jeg forestiller meg en netbook skal være, den er relativt lett (1.4kg), liten (10"), nesten fullverdig og komfortabelt tastatur og gode tilkoblingsmuligheter (BT og n-WLAN). Trackpad har støtte for multitouch (Zoom inn og ut, scroll og rotering samt enkel- og dobbelklikk så du ikke trenger å bruke de litt harde "museknappene"). Levetiden på batteriet er også meget godt, uten WLAN, BT og webkamera og skjermstyrke på 50% har jeg som oftest 6 timer pluss til rådighet. Så langt er jeg meget fornøyd. Lenke til kommentar
RadivS Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Spesialforum for Netbook: http://netbook-forums.com/ Ikke all verden av liv, men det tar seg sikkert opp ! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Nå finnes det stort sett et forum dedikert til hver netbook også, så tror det kommer til være mer aktivitet der... Lenke til kommentar
RadivS Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Regner med at det kommer til å ligge forholdsvis mange nettbøker under juletrær i 08. Hva velger man å gi podene, Merke Linux eller Windows 9 eller 10" skjerm Venter man på en som skal komme Kommer dual core atom i netbook før jul, og er den verdt å vente på ? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Nei, det kommer ikke dualcore atom i netbooks med det første. Lenke til kommentar
RadivS Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Moro å se at hjulet er rundt og at trender kommer tilbake. Har en slik en liggende, og den er ikke så ulik dagens mini-PC er, bortsett fra at gammern ikke klarer så mange oppgaver som barnebarna. http://www.hpmuseum.net/display_item.php?hw=233 En morsom PC jeg kjøpte av en tysker for noen år siden, han hadde betalt en halv formue for den når han kjøpte den ny. Den virker ennå, men kjører windows 95, og er ikke kvikk. Men til møte notoater, eller enkel kontorstøtte er den fortsatt super. Folk som ser den blir veldig imponert over museløsningen på denne..., vi er også tilbake på ekstern Cd/DVD på de nye små ! Endret 9. november 2008 av M5 Lenke til kommentar
toffifee Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Jeg skal handle meg netbook nå,og bestilte opprinnelig asus eee 904HD, men leveringa blei utsatt. Det jeg nå lurer på er om jeg skal ventepå den, eller ta en av følgende istedet: - Acer Aspire One A150 med 1,6gHz og 160gb hdd - Asus eee 1000H 1,6gHz 160GB hdd uansett burde jeg vel kanskje bytte, ettersom eee904 har en celeron cpu på 900kHz? har veldig lyst på HVIT utgave,og såvidt jeg kan se på mpx.no er ikke den tilgjengelig, så det er jo enda et valg jeg evt må ta... Prisen, driter jeg egentlig i.. hehe forslag folkens?? fordeler ulemper med de forskjellige satt opp mot hverandre? på forhånd takk for hjelpen Endret 20. november 2008 av toffifee Lenke til kommentar
RadivS Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Noen som har sett en omfattende test av de fleste mini-laptopene som tilbys, enten paa norsk eller utenlandsk side ? Lenke til kommentar
chr1337 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Du får kjøpt veldig store batteri til EEE fra Ebay.. De holder vel rundt 8 timer. EEE 901 ser veldig fristende ut ja, men jeg frykter at tastaturet blir litt for lite for labbene mine. Får testet det i neste måned når en kompis kjøper den, men spørs om Wind har havna i hus før den tid jeg har en asus EEE 901 og er ikke fornøyd med tastaturet. det er selvfølgerlig lite. noe som sier seg selv og som jeg var klar over. men det att tastene ikke reagerer er ett problem. "space" f.eks er en tast som ikke reagerer. du må liksom kosentere deg og trykke inn på midten på den tasten får att det skal fungere og det er noe jeg alderi gjør. Endret 20. november 2008 av chr1337 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg Acer Aspire One A150, med 160GB disk og 1GB Ram.. Jeg syns den blåe utgaven er finest, og jeg syns ikke noe særlig om hvite pc'er. Og jeg har sjekka litt rundt på nettet, og den blåe utgaven koster litt mer enn mocca, eller så var det hvit. Etter hvilke butikker som hadde den inne så ble det datakjeden.. men så sjekka jeg elkjøp, og dem var bare 130kr dyrere, og nå når dem har begynt med mulighet for henting i butikk, så blir den nok kjøpt der på mandag Om ingen har noen veeeldig dårlige erfaringer med denne modellen da? Mye av grunnen til at jeg vil kjøpe fra elkjøp er at det er lettere å levere den på service om noen skulle skje, og om jeg måtte sendt den i posten for service, så ville det fort ha kosta det lille ekstra som den koster meg fra elkjøp.. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Har du besmt deg for denne modellen? I 10,2" klassen er det Asus Eee 1000H som er best, mye pga at det er et 6cellers batteri som standard.! Men om batteritid ikke er så viktig har du jo Lenovo sitt bidrag til Netbookmarkedet, Ideapad. Den har en byggekvalitet som bare Lenovo kan få til. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Batteritiden betyr ikke så veldig mye.. Sitter med en fujitsu siemens laptop nå, eldre modell.. Denne holder vel 1-2 timer på batteri, og har en pentium 4 mobile 1.6ghz cpu.. Men dette er en pc som omtrent bare brukes i helgene, eller om jeg må hjelp venner/familie med nettverks problemer. Og da har jeg som regel tilgang til strøm Syns egentlig at Acer'n jeg har sett på er litt i dyreste laget, med tanke på at den yter ganske likt med den laptopen jeg har nå (som forøvrig kosta meg 0 kr, siden den kommer fra el-retur ) vil jeg tro. Men syns den liksom blir litt stor å ha med seg rundt om kring. Og da hørtes 8.9" skjerm ganske greit ut Og når den i tillegg har 160GB lagringsplass (som er 100GB mer enn hva jeg har i den jeg bruker nå), så virker den jo perfekt, og den ser bra ut design messig Noe jeg ikke syns om så mange andre jeg har sett *edit* Titta litt på 1000h som du nevner, denne så jo ikke så ille ut, men den ble noe dyrere igjen da, og veier nok litt mer. Og ang batteritida på acer, så får man kjøpt 9-cell batteri på ebay, men det koster jo litt.. med moms osv blir det nok fort 8-900 kr, og jeg veit ikke hvor lenge et sånt et holder, men mener å ha lest at 6-cell holder i rundt 4-5 timer, så da burde vel 9-cell holde i 7-8 timer? Men som sagt, klarer meg fint med noen få timer Har også universal bil lader liggende, som går fra 12-24v, så denne burde også passe Endret 23. november 2008 av J@9 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 9-celers batter gjør jo at Acreren blit betydelig tyngre.. En av fordelene til 1000H er jo at den har 802.11b/g/n.. Men om du skal ha billigst mulig er jo Eee 701 et godt alternativ, du får den for like over en høvding på enkelte nettbutikker.. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Den var betydelig billigere ja, men syns den blir litt for liten igjen.. 512bm ram er litt for lite, og ang disk så er jeg usikker på hva som er i den.. Men blir nok acer, liker fremdeles den best, så jeg må nok på elkjøp i morgen Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Er også på utkjikk etter minipc, men er ikkje heilt sikker enda. Har stasjonær pc som virker som filserver og arbeidsstasjon, så noke superytelse trenger eg ikkje. Men er desse gode nok som "sofapc", eller blir dei for små? Finnes det noken med HDMI-tilkopling? Kommer til å kople den til soveromstv og ta den med på hytta for å kople den til tv der, og vil helst kunne gjer dette med ein kabel for lyd/bilde. Den må også ha bluetooth. Noken som har tips om det finnes ein pc som passer, eller som veit om det snart kommer ein maskin som passer? Bør ha skjerm mellom 10"-12". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå