Pentimuml Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har en rundt 2 år gammel Maxtor 200 gb s-ata harddisk. I det siste har jeg flere ganger hørt et veldig kraftig "click of death" og windows (vista 64bit) har begynt å "lagge". Det er slik at altfor ofte får jeg "not responding" i vanlige vinduer som min datamaskin og kontrollpanel og det hender at musa begynner å lagge når jeg holder på med flere ting av gangen. Jeg har nullformatert hele disken og installert windows på nytt men de samme problemene dukker opp. Harddisken scorer godt i benchmarks og det er ingen tegn på feil hverken i chkdsk eller SMART. Spørsmålet mitt er; kan en sliten harddisk føre til at windows "lagger" på denne måten? Og er det sannsynlig at den kan være ødelagt selv om den ikke viser tegn på det i noen tester? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 last ned dette og kjør det på harddisken fungerer for maxtor og seagate disker. Linken er direkte mot windows versjonen. setools vis det dukker opp feil så ring stedet du kjøpte disken eller pc-en forklar problemet kanskje det er en reklamasjon sak så du kan få en ny disk gratis. har selv opplevd feil med disse diskene. Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 nei disken passerer alle testene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 den gikk igjenom seatools sin test? hvor mange rpm er den på 7200? Kan være noe du har innstalert på den som skaper problemer. Er den like treg rett etter den ble ny innstalert med windows? hva har du i resten av pc-en da av komponenter er den bra nok til og dra vista 64bit? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har nettopp hatt min eksterne HD inne for service fordi det kom klikke-lyder i den og fikk ikke kommet inn på den. På verkstedet fant den ikke noe galt, og den virket helt ok. Dem mente at det kanskje var strømforsyningen som var i uorden, noe som jeg er spent på å sjekke så snart jeg får den tilbake. Da jeg holdt på å styre med dette tidligere var det iallfall normalt lys på power på HD, sånn at den gir uansett noe spenning ut. Ville bare nevne dette i tilfelle vi har felles problem ;-) Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 samme problemet kom sakte men sikkert etter at jeg installerte windows på nytt og begynte å installere programmer. Det føles som om så fort jeg begynner å multitaske med noe som krever av harddisken så dør hele ytelsen i pcen ut. Pcen har 3 gig ram og e6600 på et p965 neo-f v2, skulle gitt meg mye bedre ytelse selv med en 7200 rpm disk Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 nei disken passerer alle testene Nå må jeg nevne at jeg kjørte alle testene unntatt "long DST", som nå som jeg kjører den ser ut til å ha stått stille i veldig mange timer.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det kan være noe galt med den, jeg kan anbefale deg og ringe ditt du kjøpte pc-en/harddisken og forklare problemet kan hende du må sende den inn. Så kanskje du får en ny en gratis. Lenke til kommentar
otis Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Høres ut som den er på til å ta kvelden. De hender noen ganger at disken ikke er helt ødelagt, men at den tar kvelden sakte men sikkert. Gjør det som donnieakalefty forslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå