reef91 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Jeg har tenkt litt på det problemet jeg også å har kommet frem til at jeg kanskje bare kunne ha ett sett med lithium/alkaliske batterier i bakhånd om jeg skulle trenge det. Er jo tross alt bare 2-5 timer med lading på de batteriene jeg linket til, i forhold til 14 timer på de du viste. Også finnes det jo ladere som lader opp batteriene på 1 time. Endret 4. august 2008 av reef91 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Varta her et ekstremt hurtig system som du blant annet får på Clas. Ellers er de alternativene som er nevnt gode. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Problemet med de ekstremt hurtige laderene, er at de sliter en god del på batteriene, slik at de vil ha en mye kortere levetid/brukstid før de må erstattes. Batteriene blir også veldig varme pga. dette. Tom Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 var derfor jeg tok en mellomting (2-5 timer), for om jeg skulle måtte lade opp batteriene i 14 timer hver gang hadde det blitt tungvindt tenker jeg, ihvertfall om jeg skulle glemme å sette de på lading natten før osv. Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Da har jeg bestemt meg for å gå for Pentax K200D. Jeg kommer også til å bestille dette minnekortet og skaffe meg noen oppladbare batterier m/lader Er det noe mer som er sbsolutt nødvendig? Takker for masse god hjelp. Endret 5. august 2008 av reef91 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Da har jeg bestemt meg for å gå for Pentax K200D. Jeg kommer også til å bestille dette minnekortet og skaffe meg noen oppladbare batterier m/lader Er det noe mer som er sbsolutt nødvendig? Takker for masse god hjelp. Ville nok gått for et SanDisk Ultra II eller Extreme III kort istedet. Dette fordi de er en del raskerere. Tom Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) En god veske. Holder med han over her. Endret 5. august 2008 av gorpium Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 tar dette istedetfor jeg da, er ikke så mye dyrere uansett. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 tar dette istedetfor jeg da, er ikke så mye dyrere uansett. Du har en dårlig dag idag, du. Den du linket til der er ikke så lur som den ser ut til. Disse har en tendens til å sette seg fast. Jeg er sikker på at du klarer deg med 4GB til å begynne med, Du bør vurdere en SanDisk Ultra II med egen kortleser istedet. Tom Lenke til kommentar
SRD Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 K200D er et knallgodt kamera! Du kommer nok til å bli kjempe fornøyd! Pentax har også ganske billige objektiv, og siden det har bildestabilisering i huset så slipper du å betale ekstra for det hver gang du skal kjøpe flere objektiv Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Gratulere med valget. Du må ikke kjøpe Lexar eller Sandisk minnekort. Har Apacer class 6 8GB kort og synes de er veldig bra. Trur jeg betalte noe under 300kr. for 8GB Apacer. Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Hehe, der ser du hvordan det kan gå. Tar det Apacer minnekortet på anbefaling av iMacKenna jeg da. Bare kom med flere inspill om dere har noen, kommer ikke til å bestille helt enda Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg kan nok ikke anbefale Apacer. Det er kun to merker jeg har hatt problemer med; og deter Apacer og TwinMos. Det er en grunn til at SanDisk og Lexar anbefales (så og si hver gang). Det er veldig lite feil på de. Tom Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Hmm, kan faktisk ikke si at jeg har hørt om Apacer før.. Får gi det en liten tanke før jeg bestiller da. =) Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Kanskje du har vært uheldig eller jeg har vært heldig. Apacer kortet jeg hadde til min førte digital kompakt var gjennom mye og funket lenge. reef91, kjøper du kamera'et fra japanfoto? da kan du kjøpe denne. De er dyrere enn andre nettbutikker, men du slipper den 100 lappen i porto hvis du bestiller dSLR og minnekort fra samme butikk. Edit: Her sender de som brev uten sporing. Kun 39kr. i porto. Endret 5. august 2008 av iMacKenna Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Var ganske dyrt ja. Ser at det er 20MB/sek skrive- og lesehastighet, har det mye å si? Hva har dette innvirkning på egentlig? EDIT: ser at de har SanDisk Ultra® II SDHC 8GB, med leser i samme nettbutikk som du linker til i slutten av forrige post som er en god del billigere. Er det verdt de kronene det koster med et enda raskere kort? Endret 5. august 2008 av reef91 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Var ganske dyrt ja. Ser at det er 20MB/sek skrive- og lesehastighet, har det mye å si? Hva har dette innvirkning på egentlig? EDIT: ser at de har SanDisk Ultra® II SDHC 8GB, med leser i samme nettbutikk som du linker til i slutten av forrige post som er en god del billigere. Er det verdt de kronene det koster med et enda raskere kort? Ja det er verdt de ekstra kronene, særlig når du skal ha bildene over på PC'en. Tom Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Har samme kortet og leser som jeg linket til. Stor forskjell på overføringen fra dette og Apacer kortet jeg har. Kortleseren er nice den også. Navitel har billige Lexar kort også. Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 ok, tror jeg tar det kjappeste kortet fra Navitel jeg da siden det er så av porto. Kommer no til å ha minnekortet en stund (sett bort ifra om jeg mister det da ) Lenke til kommentar
noitfun Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hei! Ser at det ikke er blitt snakket så mye om objektiv her. Går man mye i naturen er jeg ganske sikker på at man vil sette pris på litt mer tele. Du kommer over mye fint i naturen som du kanskje vil skremme bort så nærme objektet du må gå med kit objektiv på 18-55mm. Jeg vil absolutt anbefale deg å gå for et objektiv opp til 200mm. Det tror jeg du vil ha mye glede av på turene dine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå