Gå til innhold

Nybegynner - kamera til naturfotografering (D80/K200D?)

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på det problemet jeg også å har kommet frem til at jeg kanskje bare kunne ha ett sett med lithium/alkaliske batterier i bakhånd om jeg skulle trenge det. Er jo tross alt bare 2-5 timer med lading på de batteriene jeg linket til, i forhold til 14 timer på de du viste.

Også finnes det jo ladere som lader opp batteriene på 1 time.

Endret av reef91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var derfor jeg tok en mellomting (2-5 timer), for om jeg skulle måtte lade opp batteriene i 14 timer hver gang hadde det blitt tungvindt tenker jeg, ihvertfall om jeg skulle glemme å sette de på lading natten før osv.

Lenke til kommentar

K200D er et knallgodt kamera! Du kommer nok til å bli kjempe fornøyd!

Pentax har også ganske billige objektiv, og siden det har bildestabilisering i huset så slipper du å betale ekstra for det hver gang du skal kjøpe flere objektiv :)

Lenke til kommentar

Kanskje du har vært uheldig eller jeg har vært heldig.

Apacer kortet jeg hadde til min førte digital kompakt var gjennom mye og funket lenge.

reef91, kjøper du kamera'et fra japanfoto? da kan du kjøpe denne. De er dyrere enn andre nettbutikker, men du slipper den 100 lappen i porto hvis du bestiller dSLR og minnekort fra samme butikk.

Edit: Her sender de som brev uten sporing. Kun 39kr. i porto.

Endret av iMacKenna
Lenke til kommentar
Var ganske dyrt ja. Ser at det er 20MB/sek skrive- og lesehastighet, har det mye å si? Hva har dette innvirkning på egentlig?

EDIT: ser at de har SanDisk Ultra® II SDHC 8GB, med leser i samme nettbutikk som du linker til i slutten av forrige post som er en god del billigere. Er det verdt de kronene det koster med et enda raskere kort?

Ja det er verdt de ekstra kronene, særlig når du skal ha bildene over på PC'en.

Tom

Lenke til kommentar

Hei!

Ser at det ikke er blitt snakket så mye om objektiv her. Går man mye i naturen er jeg ganske sikker på at man vil sette pris på litt mer tele. Du kommer over mye fint i naturen som du kanskje vil skremme bort så nærme objektet du må gå med kit objektiv på 18-55mm. Jeg vil absolutt anbefale deg å gå for et objektiv opp til 200mm. Det tror jeg du vil ha mye glede av på turene dine :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...