Gå til innhold

Min tur til å trenge anbefalinger av sci-fi serier og andre bra serier

Anbefalte innlegg

Har begynt å gå tom for serier å se, så jeg kunne trengt noen tips til andre serier jeg kommer til å like. DVD-spilleren i PCen er satt opp som sone 1, så det er ikke noe problem å kjøpe filmer fra utlandet som ikke er kommet til Norge. Har for eksempel sesong tre og fire av Dead Zone på sone 1 da de ikke er kommet hit ennå.

Serier jeg har og liker:

Farscape

Firefly

Dead Zone

Point Pleasant

Twin Peaks

Star Trek DS9

Star Trek Voyager

Stargate SG-1 (gikk lei i første sesong)

Battlestar Galactica (den originale og helt klart beste)

The 4400

Carnivale

Har sett en god del episoder av Star Trek TNG og Babylon 5 på TV2, men likte det ikke noe særlig.

Dette burde gi dere litt hint om hvilke serier jeg liker. :)

Edit: Så ogå noen episoder av den nye BSG serien, men likte den ikke noe særlig.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fulgte veldig mye med på både X-Files og Millenium på den tiden. Likte X-Files når de holdt seg til monstre og slkt, men gikk fort lei de evige konspirasjonsteoriene, romvesner og det tullet der. For øvrig er jeg en av de få som faktisk likte å få Robert Patrick og Annabeth Gish som nye agenter. Savnet ikke Mulder og Scully i det hele tatt. ;)

Supernatural er ganske likt det gode, gamle X-Files jeg elsket, men har mye mer action og er generelt mye bedre. Men jeg har sett alle tre sesongene, så jeg må nok vente på fjerde sesong for å få mer. :(

Lenke til kommentar

Supernatural synes jeg begynner å bli tamt nå, tenker da på episodene som går på tvnorge på onsdager (aner ikke hvilken sesong det er). Det er så mye mennesker innvolvert, og lite monstre. Husker jeg likte Buffy når jeg var mindre. Dark Angel er tøft.

Den nye X-files filmen minnet mer om en krimgrøsser enn noe annet desverre. Lite X-files over den.

Lenke til kommentar

Det er nok sesong 3 som går nå, og ta det med ro. Det blir bedre. Som de fleste andre serier ble den også rammet av streiken, men de siste episodene er helt klart verdt å å med seg. :

Lexx? Så noe av det og skjønte ikke noe særlig av det. Er kanskje verdt å se om jgjen, så takk for tips.

Dark Angel? Hehe, Jessica Alba spiller hovedrollen, så jeg tror nok ikke det. Det blir som Evil Dead uten Bruce Campbell. :p

Red Dwarf er genialt, så får vel satse på den.

Kom for øvrig over serien Witchblade, har noen sett den? Er den bra? Likte det lille jeg har fått lest av tegneserien, og selv "JLA vs Witchblade" var ganske bra. Er ikke spesielt glad i slike crossover-serier (med unntak av Superman vs Alien), men den var bra. Liker selve konseptet med den hansken og alt det der. ;)

Lenke til kommentar

du bør se ferdig i hverfall de 2 første sesongene av SG1 før du gir opp.

sesong 2 har episoder som er minst like klassiske som de I DS9.

og selv om du ikke liker SG1 er det godt mulig du liker Atlantis, seriene er ganske forskjellige,

og det er mye mer romskip action i atlantis fra sesong 1, så det linger mer på DS9

Lenke til kommentar

Jeg kan like enkelte "vanlige" serier om de er usedvanlig bra og fengene, men det skal mye til. Jeg så en del av andre og tredje sesong av 24, men det ble for teit og forutsigbart for meg.

Har ikke sett Dexter, men kan sikkert gi den en sjanse om jeg ikke finner noe annet. Likte ikke Prison Break heller. Men takk for tips. :)

Lenke til kommentar

Quantum Leap er jo forholdsvis grei, men når man skal se de siste sesongene blir man mer og mer rastløs også venter man kun på at han skal ta det neste hoppet. Konseptet blir så oppbrukt mot slutten.

Slik følte i hvertfall jeg det.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Siden du liker/har sett serier som Twin Peaks og Carnivale, så er egentlig Lost noe som passer for deg siden du i tilegg nevner like mye Sci-Fi. Lost er dog drama sci-fi, det er bare at siden serien er så populær at folk kaller den en vanlig dramaserie. Sci-Fi trenger ikke å ha romvesner og ufoer for at de skal være Sci-Fi, det er bare "unaturlige" fenomener og ting.

Mye av minuset med serien er at noen karakterer de skal prøve å tjene penger på(seere) blir altfor mye med, så de faktisk har noe intrisangt i plottet å gjøre blir til tider skviset ut. Se bort i ifra S2 og halve S3 så er faktisk serien noe av det beste innenfor den amerikanske tv-historien som ikke er lagd av HBO. Spesielt med tanke på bi-roller, utvalgte gjestesroller(Clancy Brown fra Carnivale, flere skuespillere fra Deadwood og Oz) og produksjon. S2 er en liten tolmodighetsprøve, selv som blodfan kan jeg ikke se denne om igjen siden den ødelegger mye av det første sesong bygget opp til.

I tilegg er Lost for de som da har gjerne sansen for gode karakterer og godt skuespill, bare greia er at disse skuespillerne og karakterne ikke blir like stort fokusert på som de litt mer prominente. Sjekk gjerne også ut hvor mange kjente fra de

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...