Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utelatt i det sosiale

Gjest Guest_Kallstrom_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Kallstrom_*

Hei folkens!

Jeg er en gutt på 20 år. Jeg er nysingel og jeg har oppdaget at jeg har et stort problem og trenger hjelp/tips.

Jeg var sammen med ei jente i 3 år, men vi har på en måte vokst fra hverandre og bestemte oss for å gå hver vår vei. Jeg oppdaget problemet jeg føler jeg har for 2 mnd siden. Jeg klarer ikke menge meg inn en diskusjon. Blir bare til at jeg står for meg selv, sjekker mobilen 100 ganger. Er det noe jeg kan gjøre for at folk skal bli interesert i å snakke med meg? Hver gang jeg snakker med en jente ender det bare med at hun gir meg en unnskyldning for å stikke. Jeg har en del venner, men føler ikke jeg har den samme tilknytningen som resten av gjengen har til hverandre. Jeg skjønner at det er meg som må gjøre noe, men hva?

Håper dere kan gi meg noen veiledninger, for jeg ønsker å bli godt likt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

kan hende at du kanskje har/hadde blitt for vant til og være med kjærsten din at du ikke er helt vant til og være rundt andre mennesker uten hun.

Det er ikke et uvanlig problem at folk ikke liker og snakke når det er veldig mange folk rundt seg. Anbefaler deg kanskje og forklare problemet til 1 eller 2 av dine nærmeste venner så de forstår at du ikke har det helt greit så de kanskje inkluderer deg mer og gir deg et lite dytt. Så vil du fort merke at du vil minske problemene med og snakke med andre når det er flere der og alene med jenter.

Det kan være at du eller gruppen har vokst fra hverandre og det kanskje derfor føles at dere ikke har samme kontakt og på samme bølgelengde som dere før var på.

Lenke til kommentar

Har hatt det sånn før, og har det til tider nå, men det går an å komme fra det.

Mitt triks er å faktisk si akkuratt det du tenker på.

Når folk diskuterer, så skaper du sikkert tanker i hodet ditt om det de diskuterer.

Da kan du litt diskre prøve å få ut noen av setningene du har i hodet, uten å tenke så mye på hva du skal si.

Det har du allerede i hodet :).

Det kan være litt vanskelig, men vær deg selv. Ikke stå å tenk ut gode svar til noe, bare si det som dukker opp i hodet ditt først.

Hvis noen f.eks spør: Så, hva driver du med på fritiden da?

Ikke lag en liste i hodet først, ta en og en ting etterhvert det som det dukker opp i hodet ditt.

Det viktige er å få flyt i ting. :)

Hvis det absolutt ikke går, kan du "øve" på å snakke med noen online, i mikrofon, enten via MSN, ventrilo eller noe lignende.

BTW folk som er litt stille og utenfor kan ofte være litt spennede for noen jenter.

Det er ikke bare negativt. :p

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil du komme inn i det fellesskapet som resten av gjengen har?

Folk vil føle seg spesielle og at du faktisk er interessert i dem. Få de til og snakke om tingene de bryr seg om, vis alle dine sider (positive og negative), vær en stabil venn som er den han sier han er, ikke ha dobbelt moral, vær en original som ikke kopier noen andre i gjengen.

Lenke til kommentar

Kan det være at du utelot gjengen din da du var sammen med dama? Noe liknende skjedde med en god venn av meg, men da var det først jobb og andre ting som var "kjæresten" hans. Han ble til slutt ikke bedt på ting fordi han aldri kunne allikevel. Etterhvert ble det bedre, men så fikk han seg dame og både gjengen hans og hennes begynte å savne de for de holdt seg bare for seg selv.

Hvis det samme har skjedd med deg, er derfor. Du må være med på ting igjen så vil det løsne etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...