Gå til innhold

Hvorfor er prisforskjellen så stor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har 9700 non pro og er kjempefornøyd. Har overklokket det til Pro hastighet...

Pro kan riktignok klokkes enda lenger, men jeg syns det er bedre å bruke de pengene man sparer på noe annet (ram f.eks.)

Ikke akkurat det jeg spurte etter men :roll:

Lenke til kommentar

Prisforskjellen er der fordi kortet er nyere og har en mer stabil kjerne som kan tåle høyere clocks. 9700 har samme kjernen som 9500 kortene, men annen bitrate på memoryen og har flere rendering pipelines. Mens 9700 pro derimot har en tweaket kjerne som tåler høyere klokkefrekvenser samtidig som det har de samme positive sidene som 9700 non-pro.

Vel, spørsmålet ditt var vel egentlig om det er verdt 1000 kr mer... Vel, har du råd, så ja, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Prisforskjellen er der fordi kortet er nyere og har en mer stabil kjerne som kan tåle høyere clocks.

Radeon 9500 pro, 9700 og 9700 pro har samme kjerne. Alle er stabile. Radeon 9700 pro sin kjerne tåler litt høyere hastighet enn de andre. Hvordan dette oppnås er uviktig.

9700 har samme kjernen som 9500 kortene

Feil som sagt.

, men annen bitrate på memoryen og har flere rendering pipelines.

Her har du litt rett! Radeon 9500 serien har 128 bit minne bus-vidde, men s 9700 serien har 256. Radeon 9500 pro, 9700 og 9700 pro har samme antall rendering pipelines.

Vel, spørsmålet ditt var vel egentlig om det er verdt 1000 kr mer... Vel, har du råd, så ja, selvfølgelig.

1000 kroner for litt bedre perormance? Jeg synes det er drøyt, selv om man er millionær...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...