Pr3DaToR Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har kjøpt meg det nye ATI Radeon HD 4850 skjermkortet og en Corsair Powersupply 750 W, men pcen min funker ikke som den skal... Kan det være hovedkortet som ikke støtter ATI skjermkortet? Forresten, har et ASUS M2n SLi Deluxe 590 hovedkort. Tips eller eventuell hjelp ville vært bra Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ugh, Nvidia chipsett... Tror du nesten må teste skjermkort og psu i en annen pc for å sjekke at disse fungerer greit, er det tilfelle så bør du nok dumpe Nvidia hovedkortet i søppla der det fortjener å være. Lenke til kommentar
Pr3DaToR Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Ugh, Nvidia chipsett...Tror du nesten må teste skjermkort og psu i en annen pc for å sjekke at disse fungerer greit, er det tilfelle så bør du nok dumpe Nvidia hovedkortet i søppla der det fortjener å være. Jojo, skal teste disse jeg :!: Rart, er helt nytt... Men kanskje det er Nvidia chipsettet som lager problemet... Skal kjøpe nytt uansett så kanskje det fortjener en plass i søppelet Takk for tipset Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Joda, det lønner seg å få testet i en annen pc for å utelukke at skjermkortet eller psu er problemet, det er jo ikke uvanlig å få DOA på produkter begrunnet transport eller dårlig håndtering av ansatte (kaste produktet fra palle til palle anyone? ). Lenke til kommentar
Pr3DaToR Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Joda, det lønner seg å få testet i en annen pc for å utelukke at skjermkortet eller psu er problemet, det er jo ikke uvanlig å få DOA på produkter begrunnet transport eller dårlig håndtering av ansatte (kaste produktet fra palle til palle anyone? ). Jeg har testet skjermkortet i en annen pc hvor det gikk strålende! Det kan ikke være PSU som er problemet, for den kjøpte jeg noen dager etter skjermkortet kom på døra. Nvdia hovedkortet blir garantert byttet ut med et ATI AMD hovedkort. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Pr3DaToR Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Men en ting er rart, det hovedkortet i den andre pcen var også noe med Nvidia og gjør... Kanskje det var et Intel hk? Skjermkortet mitt storkoste seg i hvertfall oppi der :!: Nvidia chipsettet er kanskje for treigt for dette skjermkortet eller noe. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 jeg kjøpte meg nylig ny pc og den første strømforsyninga ,, en antec 650 klikka etter noen dager, møk. kjører mist nå. Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ugh, Nvidia chipsett...Tror du nesten må teste skjermkort og psu i en annen pc for å sjekke at disse fungerer greit, er det tilfelle så bør du nok dumpe Nvidia hovedkortet i søppla der det fortjener å være. Jojo, skal teste disse jeg :!: Rart, er helt nytt... Men kanskje det er Nvidia chipsettet som lager problemet... Skal kjøpe nytt uansett så kanskje det fortjener en plass i søppelet Takk for tipset DET ER ATI SOM FORTJENER OG VÆRE I SØPPLA, vis det ikke funker på et nvidia hk. jeg låner nå et x1550 og kjører et 780i hovedkort no problems. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ugh, Nvidia chipsett...Tror du nesten må teste skjermkort og psu i en annen pc for å sjekke at disse fungerer greit, er det tilfelle så bør du nok dumpe Nvidia hovedkortet i søppla der det fortjener å være. Jojo, skal teste disse jeg :!: Rart, er helt nytt... Men kanskje det er Nvidia chipsettet som lager problemet... Skal kjøpe nytt uansett så kanskje det fortjener en plass i søppelet Takk for tipset DET ER ATI SOM FORTJENER OG VÆRE I SØPPLA, vis det ikke funker på et nvidia hk. jeg låner nå et x1550 og kjører et 780i hovedkort no problems. Nå, tror du må roe ned hormonene litt , skulle nesten trudd du var fanboy og fjortis. Kommentaren var til selve hovedkortet han bruker som har Nvidia chipsett og som har bare gitt faenskap til mange mange brukere (joda, det trenger ikke å være nvidia sin skyld, men om de skal absolutt på død og liv gi ut et hk så må de sørge for at de har alle speks de trenger for å få det til). Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) ja men at det blir pekt fingre på nvidia men en eneste gang, noe skjer. er det nvidia chipset sine feil, ikke noe annet!! Endret 3. august 2008 av hamtidamti Lenke til kommentar
Pr3DaToR Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Ro ner litt nå. Jeg sier ikke at Nvidia er drit, for det er det ikke. Problemet kommer vel fra hovedkortet, og jeg antar at det er på grunn av at det ikke støtter dette nye skjermkortet. That's it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå