Gå til innhold

4870 og 3870 i crossfire?

smlXL

Anbefalte innlegg

Har lest en del rundt på nettet men det har vært forskjellige meninger overalt om hvorvidt du kan kjøre to forsjellige ati kort i crossfire, så da lurer jeg på om jeg kan kjøre mitt nåværende 3870 i crossfire med et 4870?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har liten tro på at dette vil funke.

Siden Crossfire baserer sin total hastighet etter det svakeste kortet du har så vil da ditt 4870 kort dundres ned i 3870 hastighet om det hadde funket.

Jeg tviler på at driverne lar deg gjøre det men det går å forsøke, oddsen er ikke på din side i allefall.

Lenke til kommentar

For å få litt mer avklaring på dette.

Jeg velger å stole på Guru 3D sin Crossfire test:

Now before you start to wonder; for our test we also tried to mix Series 3000 with series 4000 cards as well. After trying three sets of drivers we just had to accept that it was not (yet) possible. ATI however is working on good compatible drivers, and the in the future you should be able to mix these cards. While doing this review we tried mixing 2x 4870 with one 3850 and even a 3870 X2. The driver would simply spit out that combo and shout out, Hilbert ... no way José ! So we stuck to series 4800 cards. But equal series 4800 cards in crossfire equals one mean bitching gaming machine, that's a fact we'll prove today. Have a look at some of the cards tested today, and then head on over to the next page please.

- Så alle har rett, og alle har feil her.

Før med den gammle Crossfire versjonen, var det også slik at det kraftigtste kortet avgjorde Crossfire ytelsen. Nå med den nye CrossfireX er ikke dette lenger tilfelle. Eksempel, om du mikser et HD 3850 og et HD 3870 skjermkort. Så får du ikke ytelsen til to HD 3850 skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...