Gå til innhold

Kritikk på personlig hjemmeside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske grei side, faktisk! :) Kan virke litt tam, men borderne dine jevner ut dette en del. Hadde sett bedre ut med enda mer smoothere gradient i toppen, da den du har per idag kan virke litt hard. Prøv å jevn den ut litt til, men ikke mye!

Denne siden passer absolutt best til tekst, slik jeg ser det for meg. :)

Lenke til kommentar
Når man går inn på biografi, cv og kontakt så flytter siden seg noen pixler til høyre i firefox 3.0.1.

Merkelig, - har samme nettleserversjon, men dette gjelder ikke hos meg. Skulle ikke være noen grunn til at den flytter seg? :hmm:

Aha! Selvfølgelig flytter den på seg. Når jeg bruker bærbaren så har jeg såppas liten oppløsning, at scrollbaren kommer på sidene med mye tekst. Da flytter den jo hele siden så den bestandig er i senter.

Lenke til kommentar
Når man går inn på biografi, cv og kontakt så flytter siden seg noen pixler til høyre i firefox 3.0.1.

Det er fordi scrolle-baren til høyre går av/på alt etter om siden går utenfor skjermen nede eller ikke. Helt normalt.

Ellers ser sidene meget bra ut! (PS, du bør finne en måte å skjule e-postadressen din under "kontakt", slik at ikke spam-folk får tak i den, f.eks. ved å bruke et bilde i stedet for tekst).

Lenke til kommentar
Ville ha lagt inn en annen type også. F.eks:

navn [at] domene.no

navn [@] domene.no

eller den ekstreme sorten:

navn [at] domene [dot] no

-

Prøvd trikset jeg gav deg? God .css fil forresten.

Dummeste jeg har hørt. Tror du ikke at spammerne har skjønt at det er vanlig å skrive "user [at] example.org" for å unngå spam ennå? Tviler på at de fortsatt kun søker etter mailto:-linker eller e-poster i plaintext.

Når det gjelder måten å beskytte e-postadresser ved å escape alle tegnene slik trådstarter har gjort, så har det iallefall tidligere vært en ganske safe måte å forhindre spam på, ettersom mailharvestere ikke har hatt noen innebygd parser som gjør om HTML-entities til tekst.

Den sikreste måten er nok å legge e-postadressen som et bilde, eller ved å bruke JS (som så å si alle har aktivert likevel):

$('#div').append("<n uers=\"k6q;k61;k69;k6p;k74;k6s;k3n;k6o;k69;k6q;k40;russeservicr56k6r;k6s;\">Xvz Fvyxroæxxra<57n>56".replace(/[a-zA-Z]/g, function(c){return String.fromCharCode((c<="Z"?90:122)>=(c=c.charCodeAt(0)+13)?c:c-26);}));

Jepp, det blir til en klikkbar mailto-link. Prøv den, mailroboter! :p

(Edit: Koden ovenfor ble litt fucked av forumet)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...