Gå til innhold

Volumknapp Nokia N95

Anbefalte innlegg

Jeg har en nokia n95 som har gått i bakken. Resultatet er at knappen på siden som regulerer volumet og zoomen bare virker en vei, så jeg har lyst å få fikset den. Noen som vet hva som må til for å fikse knappen? Er det en dyr affære? Lurte på å levere den inn hvis det ikke er noe jeg kan gjøre selv, hva vil det eventuelt koste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne bakdekselet og se om selve trykkbryteren som sitter på innsiden av zoomknappen har løsnet. Min trykkbryter falt av uten "hjelp", og fikk den på garantien. Du kan vel prøve det samme, si at den bare stoppet å virke. Uansett er det en liten sak å fikse det, knappene er såvidt limt på hovedkortet. Hvis du har litt peil selv, kan du faktisk fikse det med en pinsett og litt superlim.

Lenke til kommentar
Går ikke på garantien uansett pga den falt i bakken. :p Hvordan demonterer jeg en n95 da for å sjekke det?

450 kr sa de på tlf. Måtte lodde knappen fast igjen mente han. Fikk med gratis software update også.

Det jeg mente var at tar du det på et autorisert verksted beholder du garantien etter service. Og har også garanti på jobben de gjør. Alt dette mister du for godt dersom du åpner telefonen selv.

Lenke til kommentar

Skremmende morsomt å lese slike tråder. NEI du bruker ikke lynlim på å feste en bryter til et hovedkort. Bryteren er LODDET fast. Nei du bør absolutt IKKE åpne selv. Hva trur du egentlig at du selv kan gjøre inni telefonen? Lever inn til de som faktisk livnærer seg på å reparere telefoner. De som har peiling på hva de gjør. Er stor risiko på å ødelegge mer enn nødvendig når man utfører uautoriserte inngrep.

Siste telefonen jeg såg på før jeg drog fra jobb i dag var en telefon der bruker hadde åpnet telefonen pga i utgangspunktet en liten filleting. I monteringen hadde han knekt av en diode, ødelagt display, knekt dekslene. Så i steden for at apparatet hadde blitt reparert på garanti, så ble det et prisoverslag på over 1400 kroner. Tipper alle teknikere som er her inne på forumet kan bekrefte at det dukker opp lignende tilfeller ukentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...