Kaare Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Hei. Jeg har akkurat begynte med php, så det er sikkert bare jeg som sliter. Problemet er at enkelte ting bare ikke vil fungere, enda jeg har tatt kode snuttene rett fra en bok. Her er to eksempel som ikke fungerer for meg: <?php for ( $counter=1; $counter<=12; $counter++ ) { print "$counter times 2 is ".($counter*2)."<br>"; } ?> Her vil løkken bare fortsette å kjøre. slik jeg forstår det, så skal den ikke gjøre det <?php print "<table border="1">n"; for ( $y=1; $y<=12; $y++ ) { print "<tr>n"; for ( $x=1; $x<=12; $x++ ) { print "t<td>"; print ($x*$y); print "</td>n"; } print "</tr>n"; } print "</table>"; ?> Error: unexpected T_LNUMBER line 2. Fungerer dette hos dere?? Jeg kjører ISS med php 3.4.1. Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 unexpected T_LNUMBER on line 10 fikk jeg. Bytt ut print "<table border="1">n"; med print "<table border="1">n"; så så det ut til å fungere feilfritt hos meg Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Ja, det fungerer. Men hva skyldes det at vi får to forskjellige feil meldinger? Ish, dritt bok som viser feil Lenke til kommentar
magikern Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 <?php for ( $counter=1; $counter<=12; $counter++ ) { print "$counter times 2 is ".($counter*2)."<br>"; } ?> fungerer helt fint hos meg: testfor.php har du forøvrig disse scriptene fra en Teach YourSelf bok? jeg fant dem i PHP,MySQL,Apache in 24 Hours boka mi. Lenke til kommentar
christt Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg kjører ISS med php 3.4.1. Håper du mener PHP 4.3.1! Hvis ikke bør du oppgradere snartest! Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Merkelig, rart det ikke funker hos meg. Men uansett. Fikk wlan kortet mitt til å fungere i linux i dag, så jeg skal legge inn slackware 9.0 med apache i dag. kanskje det vil fungere bedre da. Kode snuttene fant jeg i SAMS Teach Yourself PHP4 in 24 Hours.pdf :wink: Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 <?php for ( $counter=1; $counter<=12; $counter++ ) { print "$counter times 2 is ".($counter*2)."<br>"; } ?> fungerer helt fint hos meg Joda, kanskje ikke så rart i og med at det var på linje 10 feilen lå? Dette er jo bare de første linjene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå