Thatssomebaadnews Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Hei hopp! Har problemer med min mer eller mindre nye laptop.. Det er en Acer TravelMate 5320. Specs: 1gb ram Intel Celeron CPU 540 @ 1.86GHh 251MB skjermkort, aner ikke hvilket.. Problemet er at ALT av spill lagger. Hadde/har en stasjonær med mer eller mindre samme spesifikasjoner, og spill jeg kjørte "glatt" der, lagger som f her! Hva kan være problemet? Har stilt ned til low på alle instillingene i spillene uten noen forandring.. Ganske plagsomt! Takk for hjelp Mvh na1ts Endret 2. august 2008 av na1ts Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Mambo number 1: Gøy å vite selve hoveddingsen til gaming, nemmlig GPU. Mener du Centrino eller Celeron? Er det crysis du prøver eller liero? Endret 2. august 2008 av Skagen Unødvendig quoting. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Hehe.. Uhm.. Celeron? ;p Prøver spill som BF2, Redline: SLR, Live for Speed og CS 1.6.. Ingen av disse funker.. Har forrresten vista.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Og gpuen heter? Høyreklikk- innstillinger - Skjermoppløsning - *les* Endret 2. august 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 GPU? Hvor finner jeg ut det? Hehe.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har glemt vista, men tror du kan lese der som du endrer oppløsningen. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Mobile Intel 965 express chipset family.. Kan det stemme? Haha Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jess, stemmer også godt med min teori om hvorfor det lagger. GPU støtte Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Hem.. Står jo at BF2 skal funke da.. Prøver og laste ned driver nå.. Takk for at du tok deg tid til og hjelpe meg, setter stor pris på det Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Ingen forskjell, fortsatt samme problem.. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Så er 1GB dessverre veldig, veldig lite i Vista. At du har en veldig dårlig prosessor, samt skjermkort, hjelper heller ikke. Vil ikke akkurat kalle det for noe spillmaskin, den laptopen din. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Laptop fungerer bare ikke til spill! med mindre du investerer fra type 15 000,- eller noe slikt på en laptop som er ment for gaming... Gå tilbake til din stasjonære når du skal spille du... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kan jo evt. skifte til XP. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Også en god mulighet ja minuset er jo at det ikke selges XP lovlig lenger.... =/ Iallefall ikke akkurat nå, håper XP kommer tilbake på markedet Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Dumt av Microsoft, nå tjener jo linux inn alle lowend-brukere... Siden Microsoft er såpass dumme er det vel bare å sjøsette skuta på de syv hav... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Tja, jeg kjøpte 3 stk. XP-lisenser fra PS.no, ser de fortsatt har flere igjen. Så det er vel bare å hive seg om man vil ha en. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 klarer meg med min ene lisens til XP jeg.... så lenge man ikke har OEM versjon så holder jo det... Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hei hopp! Har problemer med min mer eller mindre nye laptop.. Det er en Acer TravelMate 5320. Specs: 1gb ram Intel Celeron CPU 540 @ 1.86GHh 251MB skjermkort, aner ikke hvilket.. Problemet er at ALT av spill lagger. Hadde/har en stasjonær med mer eller mindre samme spesifikasjoner, og spill jeg kjørte "glatt" der, lagger som f her! Hva kan være problemet? Har stilt ned til low på alle instillingene i spillene uten noen forandring.. Ganske plagsomt! Takk for hjelp Mvh na1ts Pcen er rett og slett for dårlig til å spille disse spilla på. Skjermkortet stjeler i tillegg 256MB ram fra systemminnet. Og når 1GB er minimum i Vista så sier det seg det ikke blir noe bedre når 256MB av disse brukes av skjermkortet ditt. Skal du spille noen høvelig nye spill må du ha et dedikert skjermkort, helst geforce 8600m eller bedre fra nvidia, eller 2600 fra ati. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Spiller fint på mitt X1250 også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå