Kapli Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Hei, Om ikke så veldig lenge så kommer EB til meg og setter opp altibox og blåser opp fibernettet. Jeg fikk nylig vite at den ikke har trådløst nettverk og at jeg må kjøpe en trådløs router selv. Jeg har hatt problemer med den routern vi har nå som er en gammel zyxel prestige fra telenor så jeg ønsker denne gangen en kvalitets router siden jeg må kjøpe selv. Det viktigste for meg er at routeren er stabil når det gjelder wlan, at den ikke har noe problemer med følgende nettverkskort: ASUS Wireless PCI Card 11b/g Retail (WL-138g V2) og Intel Wireless WiFi Link 4965AGN og til slutt at den håndterer en server som jeg har stående i kjelleren. Serveren brukes som webserver til noen få nettsider som ikke har så veldig stor pågang, men nok (WoW guild nettside osv..), den har også 2 ventrilo servere. Det er ganske viktig at det ikke er noe problem med serveren, men selvfølgelig viktigst at alt annet fungerer. Edit: Kan også legge til at servern kjører ubuntu server Jeg har sett på 2 rutere hittil https://prisguiden.no/product.php?productId=66535 og https://prisguiden.no/product.php?productId=46812 Jeg er veldig usikker siden det er både veldig positive og veldig negative tilbakemeldinger på begge routerne. Jeg vet heller ikke om det er mange andre store forskjeller mellom 655 og 635 annet en gigabit hastigheten. Hastigheten jeg får av EB vil være 10/5mbit så jeg tror egentlig ikke at jeg trenger gigabit greier eller noe. Takker i forkant for alle svar. - Kapli Endret 2. august 2008 av Kapli Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Her er en test av DIR 655, med en del sammenligningsgrafer mot DIR 635. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Det virker som det er en bra router ja, men jeg har lest at D-Link kanksje ikke er det rette for server bruk og sånt så nå er jeg litt usikker på om jeg skal gå for D-Link alikevel. Noen andre forslag? Edit: Nå er jeg enda mer usikker på DIR-655 eller 635, kom akkurat på at de trådløse nettverks kortene jeg har i pc'ene her støtter ikke den nye N standaren, så det er vel egentlig ikke verdt det? Hm.. Edit2: Hm, etter å ha lest litt og forslag andre steder virker Linksys WRT54GL til å være en god router hvis jeg bruker tomato eller DD-WRT eller noe sånt som jeg har sett. Endret 3. august 2008 av Kapli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå