cs_ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg har hatt denne feilen en gang før, og fikset den. Nå er den visst tilbake. Jeg har reinstallert alt av java og sørget for at det er riktig path til riktig versjon. Se på dette bildet: Hva er feil? Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Det er hele pathen, vinduet hadde bare ikke plass til hele skriften så du ser kun slutten av det. Endret 3. august 2008 av Syvertsen Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Forventer? Windows skal jo fungere absolutt like bra som Linux til Java. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Forventer? Windows skal jo fungere absolutt like bra som Linux til Java. Hei. Du har gjort alt rett bortsett fra det faktum at du ikke har java jdk installert. Du har installert java jre (runtime). Med den får du plugin til nettleseren og du kan kjøre javaprogrammer, men ikke kompilere. For å kombilere (javac kommandoen) trenger du jdk. Du kan laste det ned her https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfini...S-CDS_Developer Forøvrig er jeg ikke imponert over svarene du har fått i denne tråden. Jeg koder i java både i Vista x64 og Gentoo x64. Fungerer vel så bra i begge. Er det et OS det fungerer dårlig til javaprogrammering så er det OS X. Mest på grunn av at Java 1.6 kom veldig sent, og at det krever Leopard samt Core2Duo cpu (go figure..). Uansett når du har installert jdk og oppdatert PATH igjen, slik at den linker til denne, så kan du eks kompilere en liten hello world. Bruk gjerne mitt eksempel under. public class HelloWorld { public static void main(String[]args) { System.out.println("Hello World!"); } } Endret 3. august 2008 av alaruz Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Takk for svar, det viste seg at det var feilen (at det var jre og ikke jdk). Eksempelet ditt er nøyaktig det samme som jeg prøvde å kompilere Takk for hjelp. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Takk for svar, det viste seg at det var feilen (at det var jre og ikke jdk). Eksempelet ditt er nøyaktig det samme som jeg prøvde å kompilere Takk for hjelp. Bare hyggelig! Du har en spennende og frustrerende tid i møte. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå