zeeroo-x Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg har hatt mitt msi gtx 280 oc verson sjermkort i en måned elns. har kjørt 3d mark 03 flere ganger i løpet av den tiden. har hatt ca 55000 poeng hver gang. i dag tok jeg testen å fikk bare noe med ca 20 tusen og fps i alle spillene jeg har har fallt. Hva kan værer galt??? Jeg overklokker litt men ikke mye bare en 10-20 mhz mere f.eks: orginal clock 650 jeg overklokker til 670 og ikke noe serlig mer på minne og shaderen eller. jeg klokker med det programmet som jeg fikk med skerkortet. Vis overklokkingen er grunnen gjelder ikke garantien mer da? det er ikke så mye mer clock en orginalen og noen kort er jo overklokket fra fabrikk mye mer en det jeg har. hva skal jeg gjøre?? Takk:) Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvordan er temperaturene på kortet? Har du prøvd å kjøre testen om igjen? den kan ta feil en eller 2 ganger Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Tempraturen ligger på 40-50 uten gaming og fra 60-70 ved gaming. sjeldent oppe i 80. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Da har det nok ikke overklokking som gjør det, har du kjørt testen flere ganger med samme resultat? Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Ja og fps i alle spille hargåt ned. lasta ned den nyeste driven men da vart det bare enda verre. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Fjern overklokk på skjermkortet, og CPU hvis du har klokket den også Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hadde faktisk akuratt samme problem som deg, alt funka fint, (en stund) så booom FPS drop i spill og 3Dmark (05), men det var fordi eg hadde skjermkortet i ein Pci-E 2.0 x8 linked... og ikkje i x16 link. rart at det plutselig droppa, og det var slik at det funka ei stund, så droppet det i FPS og så gikk det tilbake. rart. men slik var det. Sjekk om ikkje du og har satt det i x8 link overklokking på det nivået der, kan nesten garantere at det ikkje har noke å seie, sjølv har eg klokket mitt skjermkort fra 1400mhz til 1840 på minnet, det er det vi kaller å klokke Virker ivertfall som at du har samme problemet som meg. Mvh. Oddbjørn Strømmen Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hadde faktisk akuratt samme problem som deg, alt funka fint, (en stund) så booom FPS drop i spill og 3Dmark (05), men det var fordi eg hadde skjermkortet i ein Pci-E 2.0 x8 linked... og ikkje i x16 link. rart at det plutselig droppa, og det var slik at det funka ei stund, så droppet det i FPS og så gikk det tilbake. rart. men slik var det. Sjekk om ikkje du og har satt det i x8 link overklokking på det nivået der, kan nesten garantere at det ikkje har noke å seie, sjølv har eg klokket mitt skjermkort fra 1400mhz til 1840 på minnet, det er det vi kaller å klokke Virker ivertfall som at du har samme problemet som meg. Mvh. Oddbjørn Strømmen Fint å høre at det ikke var clockinga mi som gjorde det:) er ikke helt expert på det der men kan du sei meg hvordan jeg fikser det? Men det er litt rart for den står jo i en pci-e 2.0 x16 slot og på gpu-z står det at den kjører på x16 speed. Takk for svar:) Endret 3. august 2008 av zeeroo-x Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Kan du ramse opp noe hardware til oss eller? Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 her er hele greia:) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74493 Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Installerte du noen programmer/hardware rett før dette skjedde? Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 lasta ned en sånn pack fra nvidia med viftestyring å sånn. men dette kunne ha sjedd for det, er ikke helt sikker Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Var det driver med i pakken? Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Var det driver med i pakken? nei Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Rart dette her... Lukter formatering Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 hva mener du med det:? Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kossen blir droppen? skjer det av og til? eller er det konstant nå? Sjekk temp når du får dette problemet, kan jo vere pga varme dette skjer, kanskje kortet setter ned klock når du kommer opp på ein viss temp? Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Asus P5Q Deluxe Dette er da mitt kort, står 2x Pci-E 16... men det blir x8 linked. Sjekk hovedkort manualen, og sjekk kas Pci-E slot den står i... =) Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) droppen sjer av og til men jeg får ikke over 30000 3d marks nå før hadde jeg 56000 Tempen er helt fin 40-50-60 men ikke over 70. Den står i rett pci-e slot gpu-z viser at den kjører x16 speed Endret 4. august 2008 av zeeroo-x Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg synes fortsatt dette virker som et software problem, framfor et hardware problem. Er det mye stress å formatere? Dvs. tømme harddisker og legge OS inn på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå