Gå til innhold

GTX 280 Fps og 3d mark points dropp.

zeeroo-x

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mitt msi gtx 280 oc verson sjermkort i en måned elns. har kjørt 3d mark 03 flere ganger i løpet av den tiden. har hatt ca 55000 poeng hver gang. i dag tok jeg testen å fikk bare noe med ca 20 tusen og fps i alle spillene jeg har har fallt. Hva kan værer galt??? Jeg overklokker litt men ikke mye bare en 10-20 mhz mere f.eks: orginal clock 650 jeg overklokker til 670 og ikke noe serlig mer på minne og shaderen eller. jeg klokker med det programmet som jeg fikk med skerkortet.

Vis overklokkingen er grunnen gjelder ikke garantien mer da? det er ikke så mye mer clock en orginalen og noen kort er jo overklokket fra fabrikk mye mer en det jeg har.

hva skal jeg gjøre??

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde faktisk akuratt samme problem som deg, alt funka fint, (en stund) så booom FPS drop i spill og 3Dmark (05), men det var fordi eg hadde skjermkortet i ein Pci-E 2.0 x8 linked... og ikkje i x16 link. rart at det plutselig droppa, og det var slik at det funka ei stund, så droppet det i FPS og så gikk det tilbake. rart. men slik var det.

Sjekk om ikkje du og har satt det i x8 link :p overklokking på det nivået der, kan nesten garantere at det ikkje har noke å seie, sjølv har eg klokket mitt skjermkort fra 1400mhz til 1840 på minnet, det er det vi kaller å klokke :p

Virker ivertfall som at du har samme problemet som meg.

Mvh.

Oddbjørn Strømmen

Lenke til kommentar
Hadde faktisk akuratt samme problem som deg, alt funka fint, (en stund) så booom FPS drop i spill og 3Dmark (05), men det var fordi eg hadde skjermkortet i ein Pci-E 2.0 x8 linked... og ikkje i x16 link. rart at det plutselig droppa, og det var slik at det funka ei stund, så droppet det i FPS og så gikk det tilbake. rart. men slik var det.

Sjekk om ikkje du og har satt det i x8 link :p overklokking på det nivået der, kan nesten garantere at det ikkje har noke å seie, sjølv har eg klokket mitt skjermkort fra 1400mhz til 1840 på minnet, det er det vi kaller å klokke :p

Virker ivertfall som at du har samme problemet som meg.

Mvh.

Oddbjørn Strømmen

Fint å høre at det ikke var clockinga mi som gjorde det:) er ikke helt expert på det der men kan du sei meg hvordan jeg fikser det? Men det er litt rart for den står jo i en pci-e 2.0 x16 slot og på gpu-z står det at den kjører på x16 speed.

Takk for svar:)

Endret av zeeroo-x
Lenke til kommentar

droppen sjer av og til men jeg får ikke over 30000 3d marks nå før hadde jeg 56000

Tempen er helt fin 40-50-60 men ikke over 70.

Den står i rett pci-e slot gpu-z viser at den kjører x16 speed

Endret av zeeroo-x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...