SirDrinkAlot Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 til de to siste syn påstandene skulle jeg gjerne ha sett kilder (helst metaanalyser). dette er en tråd som skal klare opp i vanlige misforståelser, uten kilder er denne tråden egentlig mot sin hensikt. sier dette generelt til alle som poster her. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 og brød er ikke sunt Er det vell. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Denne tråden bidrar ikke med noe som helst. Her skapes det bare flere misforsåelser. Jeg synes at hvis man skal hevde at noe er feil så burde man kunne linke til gode kilder eller komme med gode videnskapelige begrunnesler. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Denne tråden bidrar ikke med noe som helst. Her skapes det bare flere misforsåelser. Jeg synes at hvis man skal hevde at noe er feil så burde man kunne linke til gode kilder eller komme med gode videnskapelige begrunnesler. Jeg er helt enig. Jeg syns konseptet med tråden var kult, men det blir jo helt ødelagt med myter. Trådstarter ble advart tidlig i tråden, men ignorerte det glatt. Det er litt for frekt å opprette en tråd som er lik bortsett fra at man krever bevis til at jeg gjør det, men jeg hadde satt pris på en uansett. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) til de to siste syn påstandene skulle jeg gjerne ha sett kilder (helst metaanalyser). Kilden min er blindeforbundets kalender. Edit: Hvor metaanalytisk det er jeg imidlertid usikker på Endret 17. august 2008 av -drugiS- Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Selv om mange kaller pinnsvin for piggsvin, så er pinnsvin det riktige. Fant et skadet pinnsvin i dag, så følte jeg måtte opplyse folket. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 I følge denne ordboka kan begge bli brukt - http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...mp;OPP=piggsvin Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Selv om mange kaller pinnsvin for piggsvin, så er pinnsvin det riktige.Fant et skadet pinnsvin i dag, så følte jeg måtte opplyse folket. Store norske leksikon mener «piggsvin, eventuelt europeisk pinnsvin». Tanums store rettskrivningsordbok sidestiller formene, samtidig som radioprogrammet Språkteigen mener pigg er nynorsk, og pinn bokmål. Samlaget sin «Nynorsk ordliste» sverger til piggversjonen. Eventuelt kan man si «bustyvel» fra det norrøne bustígull, ifølge ordlisten. Bustyvel kan for øvrig også bety «person med bustet hår». - Kan du ikke være så snill å skrive piggsvin? Hovedfagsstudent Karen Tvedt ved Universitetet i Bergen skriver oppgave i zoologi om pinnsvinbestanden i byen. Hun har sett seg lei på pinnversjonen. - De har pigger på ryggen, ikke pinner, påpeker Tvedt. Zoolog Beate Strøm Johansen er enig. - Ifølge zoologisk navneliste heter de piggsvin. Så det er nok det mest korrekte. Men jeg synes egentlig man kan velge selv, jeg. kilde Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Siden trådstarter tydeligvis ikke har interesse av å rydde opp i tråden her, har jeg startet en ny tråd vanlige misforståelser. Samme konsept, men med krav om kilder. La oss ta diskusjonen videre der Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Jorden er ikke flat! En annen misforståelse er at alle tror jorden er sfærisk. Den buler faktisk litt ved ekvator. Jupp! Og mer enn det! Buler overalt. Is. fjell. og det påvirker også Gravitasjonen. 9,81 mS^2 over hele kloden? Neei. Tom og Jerry oppe i himmelen forteller oss at der det er mye is er det høy G kraft. Sørkapp på India har en så lav G kraft at en person på 70kg veier rundomkring 100gram lettere i følge beregninger. PDF Tom And Jerry: http://www.csr.utexas.edu/grace/publicatio...8-GRACE-BBC.pdf Her ser du Sørspissen av India har lavest G-Kraft. http://www.csr.utexas.edu/grace/gallery/gr...3_07_GRACE.html Finner ikke infoen om India. NY-Times har litt, men oppgir ikke tall. De som er kyndig i fysikk kan vell kikke på bildene og regne ut ca hvordan G-kraften er på India med -60 mGal i forhold til gjennomsnittet. Endret 23. august 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Kilder? Siden forskjellen er maksimalt på rundt 0.03%, så tviler jeg på at det er snakk om 100 gram. Forskjellen er heller rundt 9 gram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå