Gå til innhold

eldre som reiser med Color Line

Anbefalte innlegg

Min mor på 80 år og min kusine fra Damnark reiste fra Kristiansand til Hirtshals med Colorline. Mor skulle besøke sin søster som bor i Danmark.

Min søster spurte om ho fikk følge min mor gjennom den lange tarmen siden min kusine hadde sin koffer og mor sin koffert noe som vi trodde skulle være en enkel sak, noe som skulle vise seg og bli et større problem.

Mor har litt problemer med balansen men klarer seg egentlig veldig godt. Min søster fikk ikke lov til å følge henne.

Jeg ringte til Color Line og spurte hvorfor ikke slikt er muligt. Svaret jeg fikk var at slike folk har ingen ting å gjøre ombord på color Line sine båter???

Er det bare meg som syntes at dette er en aldersdiskriminering på høyt nivå??

Har nok ikke vært tydelig nok i mitt innlegg. Mor hadde følge av min kusine på 50 år over hele turen. Var kun fordi hun tok bagasjen at ho ikke kunne støtte mor. Mor trenger ikke hjelp til å klare seg selv når ho er ombord. Klarer å gå for egen maskin men akkurat den lange tarmen før du får ombord er lang og det skal gå litt fort, derfor er det godt med den ekstra armen å støtte seg til.

Endret av benmati
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg av den veldig snille typen.. Til noen gjør meg forbanna.

på det punktet er det lite jeg bryr meg om konsekvenser. Hadde det vært meg så;

- Hadde jeg skrevet saken min i alle norske fora jeg kunne finne.

- Ringt rundt til aviser / lokalaviser og spurt om det var interesse for saken.

- Anmeldt saken til politi og forbrukerråd.

Kort oppsummert, gjort alt som gjøres kan for å få livet til color line misserabelt.

I mitt syn, er det så diskriminerende. At vedkommende fortjener fengselstraff.

For å ta en liten vri på saken. Hva om vedkommende hadde nektet folk som var mørkhudet ombord i båten? Han hadde fått fyken og bot eller fengsel før presten sier amen i kirken. Hvorfor skal annen type diskriminering være anderledes?

-- Men, det er et stort men her!

For det første er det en båt, ikke et flytende sykehus. De ansatte har nok med å styre båten, og har ikke tid til å leke helsepersonell.

Andre, så ville det være mer passende å gi beskjed om dette til CL på forhånd.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Er litt enig de ikke har noe der å gjøre og at Color Line må få lov å nekte slik folk (medhjelper) ombordstigning da det vil bli en ordning som krever litt ekstra administrasjon , jeg tror dette var lov tidligere men er blitt kuttet ut kanskje på grunn av sikkerhet. Hva om noen går ombord i en båt eller fly for å hjelpe noen for så å plassere en bombe og deretter gå av igjen....

Hadde du spurt litt penere så hadde de kanskje ordnet med at en av mannskapet kunne ha hjulpet de ombord :thumbup:

Lenke til kommentar

Bomber er vel ikke det de er mest redd for. De må ha korrekte passasjerlister og de skal ha passasjerene så raskt som mulig ombord med så lite personale som mulig.

Og siden personen ikke klarer å gå alene, skal det også komme en annen hjelper ombord når de kommer frem? Husk at de først slipper folk av båten og først når alle har gått av slipper de folk inn på båten. Det er gjerne en lang pause mellom for å rydde på båten.

Lenke til kommentar
Bomber er vel ikke det de er mest redd for. De må ha korrekte passasjerlister og de skal ha passasjerene så raskt som mulig ombord med så lite personale som mulig.

Og siden personen ikke klarer å gå alene, skal det også komme en annen hjelper ombord når de kommer frem? Husk at de først slipper folk av båten og først når alle har gått av slipper de folk inn på båten. Det er gjerne en lang pause mellom for å rydde på båten.

Og hva er grunnen til at de er så nøye med korrekte passasjerlister og hvem som er ombord i båten jo det er jo nettopp på grunn av alle forskriftene som har kommet i forbindelse med terror og immigrasjon i norge , EU og andre land. Det er jo nettopp på grunn av bomber og annen terror de gjør dette, jeg husker at det ikke var så strengt for noen år siden og dette hadde nok enkelt latt seg gjøre da. Jeg tror ikke fergene er redde for blindpassasjer kanskje med unntak når du reiser med båtene til England.

Det hadde jo vært mye bedre å plassert gamla i en rullestol og fått en av mannskapet til å kjøre henne når alle andre var kommet ombord. Så slapp de å stresse med en besøkende i begge havner.

Problemstillingen er jo også snart uaktuell da både Color line og dfds snart har lagt ned alle sine ruter til norge som er interessante.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...