Gå til innhold

må jeg bruker bios for og klokke ller funker det me eit programm?

Anbefalte innlegg

sitter her på pc.en og kjønner ikkje kjiten av hva dere gjør når dere klokker for det bios systeme det er bilde av i den eiene guiden er ikkje lingnene mitt så jeg tenkte og spørr dere om det finne programmer som gjer noko likt som dei jer i bios??

tenkte på om det gjekk ann og klokka pc.en i windows..??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er aldri anbefalt og klokke i windows, for vis du klokker for mye eller gjør noe feil så kan du ødelegge eller i værstefall skade hele pc-en. Windows klokking av cpu og ram er ikke noe man burde gjøre for vis du windows crasher på grunn av dette så kan det gå ille.

Vis du skal klokke så klokk i BIOS vis du ikke finner en guide med like bilder så bruk deler av guiden angående volt og lignende for og teste dette med pc-en din.

Vis du ikke føler deg trygg med bios overklokking så ikke overklokk pc-en din for du kan da ta og skade pc-en.

vis du føler deg trygg så bare let rundt i bios så finner du fort ut hvordan du stiller på volt og lignende.

Det fins programmer for og klokke i windows, vis du sjekker cd-en som fulgte med hovedkortet ditt så kanskje det er et program på cd-en som lar deg overklokke i windows men som sakt ikke og anbefale deg det.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Om du føsrt skulle være uheldig så og må formatere PC'n begrunna OC så skjer det uansett om du bruker BIOS eller windows !!!!

Har kun skjedd meg en gang, da hadde windows blitt skadet så jeg måtte formatere og da klokket jeg via BIOS, det værste som vanligvis skjer er at PC'n henger seg og du må boote på nyt og klokke opp på nytt bare med en litt lavere frekvens ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...