Patience Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei Nå blir det Canal Digital i huset. Men jeg er blitt forelsket i mediasenterets opptaksfunksjon. Og vil selvsagt at det skal fortsette slik. Spørsmålet er som følger; hvordan kan jeg / eller er det mulig / å få dette til å fungere med mediasenteret? Hvordan er oppskriften? Lettfattelig sådan Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 DVB-S (satellitt) eller SVB-C (kabel)? Og hvilket mediesenter? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Takk for svar.. Det er vista mce og DVB-S. .-) Endret 3. august 2008 av Patience Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Kjenner ikke til VMC, men du kan sikkert finne ut mer ved å lese her: http://avforum.no/forum/generell-htpc/4291...ndelig-mce.html DE sine produkter er ofte et trygt valg. Lenke til kommentar
koks Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 VMC med DVB-C og Digital Everywhere fungerer som en drøm, regner med omtrent samme opplegg for DVB-S. Husk 2x CAM og 2x Canal Digital programkort og 2x Digital Everywhere kort dersom du vil ta opp på en kanal og se på en annen samtidig. DE kortene emulerer DVB-T for å kunne brukes i VMC / MCE, det fungerer sømløst så ikke noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Men jeg vil likevel trenge dekoderen fra Canal Digital? *grønn* Lenke til kommentar
koks Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Du vil ikke _trenge_ den, men CD vil ikke gi deg programkort uten at du kjøper dekoder. Så fort du har fått pakken så putter du programkortet i HTPC'en og setter dekoderen på ei hylle innerst i bua. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Vil den kunne dekode HDTV-signaler også? Lenke til kommentar
koks Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Windows MediaCenter har ikke støtte for HDTV enda, men jeg har kikket på SVT HD og Eurosport HD med det medfølgende programmet FireDTV Viewer. Tror det skal gå an å få inn de kanalene i annen programvare som f.eks. MediaPortal. Er forøvrig usikker på om Canal Digital lar deg få lov til å abbonere på andre HD-kanaler (f.eks. Discovery HD, Canal+ Sport HD osv) dersom du ikke kjøper HD-dekoder. Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Windows MediaCenter har ikke støtte for HDTV enda, men jeg har kikket på SVT HD og Eurosport HD med det medfølgende programmet FireDTV Viewer. Tror det skal gå an å få inn de kanalene i annen programvare som f.eks. MediaPortal. Er forøvrig usikker på om Canal Digital lar deg få lov til å abbonere på andre HD-kanaler (f.eks. Discovery HD, Canal+ Sport HD osv) dersom du ikke kjøper HD-dekoder. Nei da CD stenger ikke deg ute fra andre HD-kanaler selv om du ikke har kjøpt HD-tuner fra dem. Har du Family-pakken så har du tilgang. Men du må selvsagt ha en Conax CAM som du kan stikke programkortet fra CD inn i da. Og dessverre, HD-kanaler støttes ikke i MCE, men det finnes andre alternativer som fungerer. Selv bruker jeg DvbViewer Pro sammen med HVR-4000 fra Hauppauge. Mvh DolKbg Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Nå får man discovery HD, national geographics HD, eurosport HD og etterhvert svt HD i den digitale grunnpakken også. Info hos canal digital. Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Nå får man discovery HD, national geographics HD, eurosport HD og etterhvert svt HD i den digitale grunnpakken også. Info hos canal digital. Bra, nå begynner det virkelig å ta av. Egentlig så kan mange av oss takke RiksTv for at konkurransen mellom tjenesteleverandørene (først og fremst Viasat og CD) virkelig har tatt. Nå venter jeg bare på at nrk annonserer permanent oppstart av sendinger i HD. Men de har vel brukt opp budsjettet sitt for 2008 på disse lekene på den andre siden av kloden så det blir vel 2009 før vi ser noe endring tenker jeg. Venter i spenning på neste nyhet DolKbg Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Kan noen peke ut hvilke produkter jeg trenger for å nå målet mitt? TV-kort og cam.. (Webshop) Lenke til kommentar
koks Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Conax CAM: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=35434...BE-D2583A1CB52E TV-kort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340265 For samtidig opptak fra flere kanaler (evt se på en og ta opp på en annen) dobler du antallet av enhetene. edit: Husk på at du trenger firewire på hovedkortet ditt... Endret 15. august 2008 av koks Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Flotte greier.. Mange tusen takk :-) Lenke til kommentar
drbo Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 litt sent kanskje, men mange kroner å spare på å kjøpe kort og cam samlet direkte fra DE i østerike :-) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det fungerer helt fint med HD kanaler i VMC. Eneste en må gjøre er å bytte ut en dll filog det fungerer helt utmerket:) http://thegreenbutton.com/forums/thread/295754.aspx Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Men vil et Canal Digital programkort fungere enn i annet enn en CD mottaker? Dette er hva de skriver i en e-mail til meg: "Hei. Takk for din hendvendelse. Hvis du ønsker og bestille HD dekoder så vil den bli sendt med kort. Det kortet vil kun fungere i dekdoer som kortet er laga til." HTPC-en min er forsåvidt klar, det eneste som mangler er DE-kort og CAM. Men vil det virke med programkort fra CD? Mvh Ulf Larsen Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det er ingen som har opplevd at CD har pairet slik at man ikke kan bruke det i en annen CAM, etter hva jeg har lest (og det er mye). Lenke til kommentar
romskip Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det er ingen som har opplevd at CD har pairet slik at man ikke kan bruke det i en annen CAM, etter hva jeg har lest (og det er mye). Jeg har 2 kort fra CD, abb på utvidet digital grunnpakke, har 1 htpc og 1 hd-dekoder (fra CD). Det er ingen "parring" på disse kortene, de kan brukes om en annen og funket også i en annen HD-dekoder jeg hadde, pluss den gamle kjipe digital dekoderen. Tror de bare prøver seg med å si dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå