snikskytter Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 jeg prøvde å installere google earth på ubuntu, men den vil ikke installere, jeg prøvde å bruke guiden for ubuntu, men den funka ikke? vet noen om jeg gjorde noe feil eller om det er noe annet jeg kan gjøre:P takker for alle svar:D Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Er det ikke bare kjøre en apt-get? sudo apt-get install googleearth Endret 2. august 2008 av Eldox Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Jeg var sikker på at Google hadde lagd en enkel deb-pakke for Ubuntu, men det ser ikke sånn ut. Du må gjerne si hva du har gjort og hva som gikk galt, siden vi ikke er tankelesere. Framgangsmåte: 1. Last ned bin-fila til desktopen: http://dl.google.com/earth/client/GE4/rele...eEarthLinux.bin 2. Åpne opp en terminal og skriv: chmod +x Desktop/GoogleEarthLinux.bin 3. Skriv kommandoen: sh Desktop/GoogleEarthLinux.bin Punkt 2 gjør filen kjørbar. Punkt 3 eksekverer fila. Endret 3. august 2008 av RattleBattle Lenke til kommentar
atlef Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Det ligger jo i pakkebrønnen til Ubuntu, så lenge du har aktivert medibuntu brønnen. atlef. Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 når jeg prøver den komandoen så får jeg ikke tilgang fordi denne filen ikke er her, jeg prøvde med og uten sudo Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Legg til medibuntu og installer på vanlig måte fra pakkebrønnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå