Gå til innhold

BK: Skogen som forsvant

Anbefalte innlegg

Da var det tid for mitt første bilde her i bildekritikken.

Vi har nettop flyttet til et hus som tilfeldigvis er nærmeste nabo til barnehagen jeg gikk i et halvt års tid før jeg begynte på skolen, og jeg bestemte meg for å gå en tur nedover en traktorvei for å ta litt bilder. Jeg kan ikke huske denne lille hytta fra da jeg gikk der, men en ting jeg husker, men som nå er borte, er skogen.

Jeg har lekt meg litt med Photo Wiz BW Styler (eller hva det nå heter) som typen til muttern har lagt til i photoshopen min for meg. Jeg skulle egentlig starte fra bunn av å prøve å redigere litt annerledes, men klarte å lagre over originalfilen, så måtte ta til takke med dette.

post-162733-1217706158_thumb.jpg

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bildet synes jeg er vakkert og stemningsfullt. Det gir en dyster følelse med fargene, og med tanke på skogen som en gang var der. Som et barndomsminne som har forsvunnet, og det eneste som står igjen er ei forfallen trehytte. Dette likte jeg. :)

Lenke til kommentar
Mulig det skal være litt skjevt, hvis ikke kunne det ha vært rettet opp litt. Få litt tydeligere frem hva du vil vise, blikket blir ikke fanget av noe og skyene ser utbrent ut.
Var det hytta du tenkte på var skjev? For jeg synes ikke det er så skjevt ellers. Eller ser jeg veldig feil nå?

Men dette var min første tur ute med nytt kamera, og jeg sleit en del med utbrent himmel da jeg hadde liten anelse om hvordan jeg kunne "bekjempe" dette. Dette var et av de bedre hvor det kun var deler av skyene som ble utbrent, og ikke hele himmelen.

Lenke til kommentar
Mulig det skal være litt skjevt, hvis ikke kunne det ha vært rettet opp litt. Få litt tydeligere frem hva du vil vise, blikket blir ikke fanget av noe og skyene ser utbrent ut.
Var det hytta du tenkte på var skjev? For jeg synes ikke det er så skjevt ellers. Eller ser jeg veldig feil nå?

Men dette var min første tur ute med nytt kamera, og jeg sleit en del med utbrent himmel da jeg hadde liten anelse om hvordan jeg kunne "bekjempe" dette. Dette var et av de bedre hvor det kun var deler av skyene som ble utbrent, og ikke hele himmelen.

Trær vokser vanligvis rett opp og ser du på disse trærene så heller de litt mot venstre :)

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Bedre?
Det var vel noe sånt som egentlig var planen min, men jeg hadde ikke helt kunnskapene innen bilderedigering til å gjennomføre det.

Men er det bare meg eller ble de områdene som var fullstendig utbrent litt rare der? (vet ikke hvordan jeg skal beskrive det) Det kommer vel av at det var såpass utbrent at det ble for lite informasjon der?

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar
Et utbrent område inneholder vel strengt tatt ikke annen informasjon enn hvit?
Var det jeg tenkte på ja. Er ikke alltid jeg klarer å ordlegge meg helt teknisk korrekt.

Originalen har dessverre gått tapt Aak1, siden jeg dreit meg ut og lagret over.

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...