Gå til innhold

Shuttlen min vil ikke starte ordntlig

Anbefalte innlegg

Fikk min Shuttle SN41G2 idag. Først installerte jeg Cpuen, og der kom et problem. Cpuen smat fint ned i socketen, men når jeg skulle ta ned hendelen var den ekstremt vond å få ned på plass.

Hendelen hoppa liksom opp igjen med en gang. For å ikke ødelegge den nye cpuen prøvde jeg med en gamel en og, fikk det til etter litt lirking og fram og tilbake. Men problemet da var at hendelen kanskje blei litt for lett å presse ned...

Det ser ut som den nedre delen av socketen blir skjeiv når jeg tar ned hendelen...

Nok om det, etter det satt jeg på shimsen, heatpipen... Også satte jeg i de andre delene.

Problemet nå er at pcen ikke vil starte opp, (viftene går og hden starter) , men det kommer ikke noe skjermbilde.

Jeg feilsøkt litt, på om det kan vere andre problem en socketen, bytta cpu, ram, resetta Bios med Insert og flash, bytta skjermkort med AGP og PCI...

Det kan vel ikke være noe anna en at Socketen er ødelagt?

Specs på shuttlen

2 stk Tvinmos 128, 266mhz, (prøva med en 512, 266 også...

Duron 1,2 Ghz, (prøvd med Duron 1Ghz

Intergrert skjermkort, (prøv med AGP og PCI skjermkort også).

WD120 GB 8mb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg kjøpte min Shuttle SS51 hadde jeg samme problem (altså ikke no skjermbilde....) Hovedkortet viste seg å være defekt. Fikk byttet det(boksen) og så ble alt bra :) Driiiit kiipt med sånne problem som du har no.... Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...