Fapse Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei Etter som jeg har hatt pc'en litt (2 måneder) så har CPU temperaturen steget fra 50 til 100 grader! Hva kan dette skyldes? Skjønner ikke hva som kan være galt Bruker en E8400 med stock kjøler. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har du kjøpt PC-en komplett? Og har du ikke satt på/byttet vifte eller prosessor? I så fall bør du gå tilbake til butikken du kjøpt den. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei Etter som jeg har hatt pc'en litt (2 måneder) så har CPU temperaturen steget fra 50 til 100 grader! Hva kan dette skyldes? Skjønner ikke hva som kan være galt Bruker en E8400 med stock kjøler. Noen som kan hjelpe meg? Har du sjekka luftflyten i kabinettet? Hvordan er temp på andre komponenter, Gpu, northbridge? Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Har du kjøpt PC-en komplett? Og har du ikke satt på/byttet vifte eller prosessor? I så fall bør du gå tilbake til butikken du kjøpt den. Jeg har bygget den selv. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Luftflyten er god nok. Har 2 120mm vifter som blåser i pc'en. Pc'en funket fint i går, så erfarte det egentlig først i dag. Lenke til kommentar
Solomon Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Sjekk at kjøleren sitter skikkelig... At alle gjennomføringene sitter skikkelig De intel stockkjølerene er skikkelig crap.. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Det er godt mulig at CPU-kjøler har løsnet. Trolig sitter dårlig, eller har dårlig kontakt med CPU. Du bør ta ut CPU-kjøler og montere den igjen for å teste at den sitter godt. Endret 2. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
rhov23 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det er godt mulig at CPU-kjøler har løsnet. Trolig sitter dårlig, eller har dårlig kontakt med CPU. Du bør ta ut CPU-kjøler og montere den igjen for å teste at den sitter godt. Du bør også bruke termisk pasta. Funker kjempebra! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302888 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Intel sin 775 pushpin-kjøler eller hva nå de heter har en tendens til å løsne i den ene pinnen, og selv tap av litt trykkbelastnin kan få cpu-temp i lufta, så monter vifta på nytt, kjølepasta trengs ikke. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Det skjedde jo først i går. Kan det ha noe med at jeg transporte pc'en til en venn og dermed kan det ha fått et dunk, som førte til at CPU viften løsnet? Synes det er merkelig at det har fungert i 2 måneder, men så plutselig blir det varmt. Jeg har ikke kjekket temperaturene før i går, men regner ikke med at jeg har hatt høy varme så lenge etter at jeg først oppdaget lagg i går. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har nå løsnet CPU viften, men har et problem med å montere den på igjen. Clipsene til vifta er jævela harde å feste. Er rett for å bøye hovedkortet for mye Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Coller Master Centurion 534. Hvorfor det? Det jeg er redd for er at jeg presser for hardt på de feste clipsene at jeg kan ødelegge noe i pc'en. Når jeg presser bøyer hovedkortet seg så synes ikke at dette er noe bra tegn Lenke til kommentar
vanqui Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) du må ta hovedkortet ut av kabinettet viss du vil montere den kjøleren. Det skal mye kraft til for å få den kjøleren på riktig. Endret 3. august 2008 av vanqui Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Etter flere minutter med slit har jeg funnet ut av at den ene clipsen på cpu kjøleren er bøyd slik at den ikke går inn i hullet. Får vel kjøpe ny CPU vifte Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Der har du funnet årsaken til problemet, tror jeg. Den har løsnet seg under transport. Stock kjøler er ikke bra, den kjøler dårlig og bråker for mye, kanskhe det er best å bytte den. Men jeg tror ikke at den er ødelagt. Du må vri på pinnene for å få dem til å rette seg. Se i manualen! Det er ikke ødelagt, den bare sitter i låst posisjon. Hvis du vrier den, da kan du klemme og rette den. Endret 3. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Det er den ene clipsen som har blir ødelagt. Tok av viften og så på den. Fant ut at den var bøyt (nesten knekt)! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hvis det er knekt, da må du bytte den. Du kan vurdere å kjøpe en OCZ Vendetta , denne er rimelig og bra. Ellers går det å vri dem på plass. Endret 3. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Har tenkt å kjøpe den ja Men har et annet problem på den gamle PC'en min som jeg ikke får fikset. Får nemlig ikke installert XP fordi maskinen ikke vil boote cd'en. Kjører Ubuntu på den fra før. Noen som hvet hvordan jeg fikser det. Send gjerne PM. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Du må gå i BIOS, og velge "first boot drive". Normalt booter den fra harddisk, du må gå i BIOS og velge DVD/CD som "boot drive". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå