Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU temperaturen opp til 100C under LOAD!

Anbefalte innlegg

Hei

Etter som jeg har hatt pc'en litt (2 måneder) så har CPU temperaturen steget fra 50 til 100 grader! Hva kan dette skyldes? Skjønner ikke hva som kan være galt :( Bruker en E8400 med stock kjøler.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Etter som jeg har hatt pc'en litt (2 måneder) så har CPU temperaturen steget fra 50 til 100 grader! Hva kan dette skyldes? Skjønner ikke hva som kan være galt :( Bruker en E8400 med stock kjøler.

Noen som kan hjelpe meg?

Har du sjekka luftflyten i kabinettet? Hvordan er temp på andre komponenter, Gpu, northbridge?

Lenke til kommentar

Det skjedde jo først i går. Kan det ha noe med at jeg transporte pc'en til en venn og dermed kan det ha fått et dunk, som førte til at CPU viften løsnet? Synes det er merkelig at det har fungert i 2 måneder, men så plutselig blir det varmt. Jeg har ikke kjekket temperaturene før i går, men regner ikke med at jeg har hatt høy varme så lenge etter at jeg først oppdaget lagg i går.

Lenke til kommentar

Coller Master Centurion 534. Hvorfor det? Det jeg er redd for er at jeg presser for hardt på de feste clipsene at jeg kan ødelegge noe i pc'en. Når jeg presser bøyer hovedkortet seg så synes ikke at dette er noe bra tegn

Lenke til kommentar

Der har du funnet årsaken til problemet, tror jeg. Den har løsnet seg under transport.

Stock kjøler er ikke bra, den kjøler dårlig og bråker for mye, kanskhe det er best å bytte den. Men jeg tror ikke at den er ødelagt.

Du må vri på pinnene for å få dem til å rette seg. Se i manualen! Det er ikke ødelagt, den bare sitter i låst posisjon. Hvis du vrier den, da kan du klemme og rette den.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe den ja ;)

Men har et annet problem på den gamle PC'en min som jeg ikke får fikset. Får nemlig ikke installert XP fordi maskinen ikke vil boote cd'en. Kjører Ubuntu på den fra før. Noen som hvet hvordan jeg fikser det. Send gjerne PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...